lonely parents


Sicken härlig bild, älskar ljuslyktorna, egentligen älskar jag allt i bilden,
men ljuslyktorna är ju bara så underbara. Och stenbordet, färgerna..


Godmiddag på er!
Igår åkte Wiggo till mormor och morfar, där han ska vara över helgen.
Vi passade på att byta våran tv Toshiba mot en Philips,
och även handla en efterlängtad byrå på IKEA.
Det blev Wallander och Beck på kvällen tillsammans med en mumsig tacos.
Tacos är föresten helt perfekt mat när man äter LCHF-kost, bara att skippa brödet/skalen.

11:20 vaknade jag upp idag, så underbart att äntligen få sova ut,
Wiggo har kommit in i en trotsig period, han vill inte sova på nätterna,
han somnar för att sen vakna vid 1-2 och då ska han upp, vilket vi inte alls är pigga på.
Så i 2 veckor har jag suttit vaken med en trotsig buse som skriker sig hes av utbrott.
Inte roligt, räknade ut att jag sovit MAX 3 timmar varje natt, ni kan ju förstå hur jag ser ut och känner mig.
Så det var glädje som kom igår när min pappa ringde och frågade om de skulle hämta Wiggo.
Älskar dig Wiggo, men mamma måste få sova ♥

Blev bacon och äggröra till frukost en helg som denna, också LCHF -kost
Stekt i riktigt smör såklart.
Nu har vi precis byggt klart byrån och skruvat upp den antika spegeln,
så idag är jag på städ/pyssla i hemmet humör.
Alla kläder ligger prydligt i lådorna, och det finns så mycket mer plats bland alla kläder.
Älskar min byrå, har velat ha den i flera år, men aldrig blivit så *happy*

Hade tänkt att lägga upp bilder på Wiggo, men min syster sitter på dem,
och vägrar skicka dem till mig just nu, så bara att vänta.
I stället får ni se lite inspirationsbilder ifrån ett vackert hem i Australien.
Bilderna kommer ifrån Interior magazine.


Vad gillar jag här då.. jo tavlorna på barnen (det ska man ha i ett hem, foton är viktigt)
gillar att allt går i en enhetlig färg (vitt, äggskal, grädde) gillar träslagen som bryter av allt det vita,
och de lila detaljerna.


En sån underbar terass, vit stengolv med trä detaljer även här, kolla in dukningen, så enkel men prydlig.
Korgstolar i rotting är det mysigaste jag vet, speciellt ute. Där borta under träden på de söta kuddarna
skulle man sitta och filosofera, underbart.


Behöver jag säga något? så vackert hem, älskar randiga kuddar och stora speglar..


Ahhh.. ljuslyktorna igen, me wants.. här vill jag sitta och ta en drink efter en dag i poolen..


Vitt vitt vitt.. mysigt badrum med känslan av sten och det naturliga.
Sovrummet går i lila som övriga hemmet,
kolla in nattduksbordet, naturligt trä, som drivved.. så fint.


Gammaldags men ändå modernt.. tycker om bilden, ser mysig ut,
trodde inte att en enkel träsoffa kunde se såhär inbjudande ut.
Konsten är av träfat, coolt..

Det var det.. återkommer med Wiggo senare..


Kommentarer
Postat av: Evelina

SUPERFINT hem! Verkligen helt fantastiskt fint.



Allt är från hm, det fanns även blå och rosarandiga men dessa är bruna i tonerna!



Kram

2010-09-11 @ 16:42:21
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Där i korg stolarna skulle man sitta o njutan av frukosten varje morgon..Mmmm!

2010-09-13 @ 20:55:57
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0