Ett fasligt rännande..

På stan har vi flängt runt hela dagen, letat efter allt till Wiggo skrutten.
Först gick vi till skoaffären (Kalle P) för att köpa Ecco goretex skor till Wiggo.
Jag var helt säker på att jag ville ha de skorna, när vi kom dit insåg vi att de nästan bara hade Ecco i storlek 25 och uppåt, fanns ett par i 23 och de var inte vad vi ville ha.
Så jag frågade butiksbiträdet och hon svarade typ såhär:

Vi köper inte in ecco goretex till så små barn, för de är inte gjorda för småbarns fötter,
som oftast är lite knubbiga och rundade, ecco goretex är de bästa skorna,
men inte förrän barnet är ca 2½-3 år så de själv kan stoppa i foten utan problem.
I stället rekomenderar vi KAVAT till så små barn,
de är formade för småttingar, och är rymliga.
Dessutom när de får på sig alla bylsiga kläder man har på vintern,
så är de kanske inte så rörliga, även fast de kan gå, då kanske de mest kryper fram i snön,
och då har KAVAT tänkt på det så de har ett skyddande "skal" fram på skorna som skyddar bättre
än vad Ecco gör, som är mer för barn som springer.
Nästa vinter är de bästa skorna för honom ett par ecco goretex,
men nu tycker jag att han ska ha KAVAT.
Har han KAVAT skorna och ett par ullstrumpor så garanterar jag
att han inte kommer frysa eller bli blöt.

Efter hennes kunniga uttalande och extrem bra hjälp,
så köpte vi ett par KAVAT och två ullstrumpor.
Vi var nöjda eftersom det ble nån 100:ing billigare för oss. Dyrt med barnskor,
men ska det vara bra så ska det.
Jag fick känna innuti både ecco, kavat och viking, och då var det bara kavat som var rymliga.
De andra tröck där fram, så då förstod jag vad hon menade.


Så dessa skor ifrån kavat + 2 par ullstrumpor, fick följa med hem.


Sen var det dags att köpa stövlar, Tretorn skulle det bli efter att de vunnit bäst i test,
sen kunde vi inte motstå ett sånt snygt regnställ, fleece fodrat,
Wiggo har ett regnställ som inte är fleecefodrat, så han kan ju lika gärna ha ett av varje,
fleece fodrat är ju bra nu, och det vanliga är ju bra över overallen i vinter.
Regnstället kommer ifrån Everest, älskar den oranga färgen.



Detta snygga mönster var nog det som gjorde att de fick följa med hem,
sååå snyggt om ni frågar mig. Fanns i orange, rosa, grönt & blått.


Stövlar från Tretorn & matchande mössa och regnvantar från Everest.


Wiggo sprang runt i sina stövlar och var så glad för att fått nya skor,
så tog på honom regnkläderna för att testa, blev han inte söt? hehe.. lilla busen.




På H&M hittade jag ett par sköna svarta jeans med resår i midjan, och en fuskpolo.


Ta 3 betala för 2 mysbyxor ifrån Lindex.. perfekt på förskolan :)

Blev lite mer shoppat, bl.a en jacka till mannen
och en stooor kudde till vardagsrumsgolvet, får visa er i morgon.

Nu ska jag kolla på "Kungarna av Tylösand" som jag måste kolla ikapp på.
Natti natti


Kommentarer
Postat av: caroline

Vi har tänkt på likadana skor, både stövlar och de vanliga, så kul :)

2010-09-27 @ 21:30:58
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till Vincent

Jättefina grejer till lilleman :D

2010-09-28 @ 10:14:13
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Mycket fint! :D

2010-09-28 @ 10:25:52
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: sofie

fin blogg :)

2010-09-28 @ 17:03:12
URL: http://zirres.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Finfint :) Mina barn har alltid haft ecco goretex och de har funkat kanon så de fortsätter jag med!

2010-09-28 @ 20:06:50
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Men hu så söt han blev i sina nya kläder!

Jätte fint regställ,orange är ju såå fint"

Han passade verkligen i den färgen.

Då är han hel garderad nu inför förskolestarten!:-)

Var det idag han skulle börja?



Kavat skona är ju så fina OCH bra, vi har dom där fast höst skona:-)

Längtar tills vi ska köpa vinterskona, Så roligt med skor!!!

Kram på er!!!

2010-09-28 @ 21:01:41
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Sandra

Söt han blev! :)

2010-09-28 @ 22:18:15
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Li

Så söt bild på Wiggo!



Kram

2010-09-29 @ 19:45:36
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Anette

Vilka fina kläder! Melvin har också de där stövlarna, är superbra tycker jag :)



Funderade på de där Kavatkängorna men sen köpte svärmor ett par från Viking så då är det bara att tacka och ta emot :)

2010-10-03 @ 11:28:14
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0