Drömma mig bort

Tråkiga söndagar som denna (då absolut ingenting roligt händer)
då det enda jag måste göra är att städa och utföra andra hushållssysslor,
som jag absolut inte har lust med, dessa dagar brukar jag proppa mig full med inredningsinspiration.
Sätta mig ner i lugn och ro och bara titta och hämta inspiration,
det bästa inredningstipsen jag själv har, har jag fått ifrån andra,
fast jag har förvandlat det till "min grej" Det är viktigt,
kopiera inte bara rakt av utan fånga inspirationen och gör något av den.

Sen är ett bra tips att våga stå emot "andra" Jag har min egen stil, så som också du har.
Låt dig inte påverkas av vad andra förväntar sig att se,
som t.ex här i min blogg kommer ni nog aldrig få se svart avskalat och riktigt stilrent
(då menar jag med inte en enda pryl någonstans) med massa kromade saker,
det är inte jag, svart är inte någon favoritfärg när det gäller inredning, mer än i köket och badrummet.
Jag däremot älskar amerikansk/dansk vit/brunt/rosa/guld/diamanter lyx och lantlig stil
med influenser ifrån Indien och afrika.
Så de bilder som jag visar här i bloggen är endast sådant som jag själv skulle vilja ha,
eller har inspirerats av på något sätt.



Idag tänkte jag visa er ett hem som i mina ögon har "det" och det är något som gör så jag älskar bilderna.
En hall som är helt underbar, hemmet finns i Soho.
Det är en blandning av vitt och mjuka mörka träinslag,
pardörrar, vackra 1700-tals möbler, pelare, häftig konst och ljusinsläpp.. It´s in my dream.
Bilderna kommer ifrån  Interiors magazine.


Det är dessa skulpturer du ser ifrån hallen, ser ni vilken mysig och varm känsla gardinerna skapar, fast de är gräddfärgade, vem skulle inte vilja sitta i dessa härliga fåtöljer vid den öppna spisen och ha fötterna på den goa mattan. Och vilka fönster, helt i min stil.


På andra sidan av rummet finns en stor matplats i mörkt trä, med stolar klädda i brun mocca.
Det ser så fräscht ut med de vita detaljerna på bordet, enkelt men ändå med en lyxig känsla.
Utsikten ser ganska tråkig ut dock, men vad gör det när man har ett sånt ombonat och hemtrevligt hem.
Lampan är helt underbar tycker jag, älskar "diamantkänslan" samma som i hallen, fast större.
Bilder ifrån Interiors Magazine.

Nu har jag drömt mig bort för idag, nu väntar hushållssysslor :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Inga dåliga rum du hittade :) Gudomligt fina :) Hoppas allt är bra med er!

Kram

2010-09-05 @ 10:34:03
URL: http://tjolanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0