Städat check √


Min fina fina Brighten

Oj vad man hinner mycket här hemma när man är ensam i några timmar.
Hemmet är skinande rent, och båda badrummen är rena från topp till tå..
attans vad jag har skurat och gnott överallt.

Jag läste någonstans att man ska hälla i lite vinäger i vattnet när man skurar golven,
och det har jag gjort ett par gånger och jag är beroende,
det ska tydligen ta bort sån smuts som man inte kan se med ögat men som finns på golven.
Redan efter att ha skurat första gången med lite vinäger i så kändes golven annorlunda att gå på,
inte lika "feta" eller vad ska man kalla det, det kändes rent som attan.
Lukten är ju nte det bästa direkt, men man vänjer sig, nu tycker jag det luktar fräscht.
Ett tips till er bara..
Ett annat tips om ni har vita golv, klämm i en halv citron så kommer den vita färgen fram mer.
Jag brukar göra så i vardagsrummet, där våran parkett är, den blir mycket ljusare av citron.


Mysigt att vara i nystädat hem, nu när jag har städat så kan du & Zelda smutsa ner igen ;)

Nu är mina gullnosar påväg hem, ska bli spännande att höra hur dagen har varit.
Kom just på att jag har en sak kvar: Torka borden, så nu måste jag göra det.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Bella

Vad fin han är Brighten!!!!

2010-10-06 @ 08:04:19
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Fina missemys då!:-)

Vill bara köra in huvudet och mysa i den där pälsen!

Skönt med nystädat, då får man "ro" ett tag:-)

Tack fö tipset ang citronen, ska jag testa!!!

Kram på er!

2010-10-06 @ 21:09:23
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0