Julklappskalender - Tips?


Jag har funderat lite över julklappskalendern som Wiggo ska få i jul,
vad har ni för kalender? paket eller en "vanlig"
Om ni har paketkalender, vad ska ni lägga i paketen?
jag behöver lite tips, har funderat och kommit fram till att det är svårt att få ihop 24
paket till en 1½ åring, finns ju inte så mycket roliga småsaker till de små.
Man kanske kunde köpa något stort och dela upp det och slå in i mindre paket,
t.ex DUPLO, jag vet inte, men vill ju inte köpa massa skräp bara för att få ihop 24 paket.
Hmm.. det blir svårt det här :)

Förra årets julklappskalender knepade ju mormor ihop hehe.
Jag har alltid själv haft en julklappskalender, så därför är det vitkigt för mig att ge Wiggo det,
är ju så mycket roligare att öppna paket, än att få en chokladbit hehe
Och nu blir Wiggo helt tokig när han ser paket, bara öppnar munnen och leker chockad hehe.


Så här såg det ut vid öppningen av förra årets juklappskalender :)


Kommentarer
Postat av: Li

Om jag hade haft ett barn skulle jag nog har varierat kalendern med små leksaker, böcker och kläder. De blir ju så glada för de paket de får.



Kram

2010-10-22 @ 11:58:36
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Anna - min finaste Vincent <3

Fin bloggen är, men det var den ju innan med såklart :):)



Jaa paket är ju kul :D

Jag tycker man kan köpa Duplo Lego och dela upp, absolut. Annars vet jag inte nåt bra.. :P Förra året körde vi inte med sån kalender, men i år är jag med lite sugen på att göra det för Vincent som även han älskar paket! Vi kan ju dela med oss till varandra om vi kommer på nåt bra :D

Kram

2010-10-22 @ 12:26:22
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Hanna

en mugg, strumpor, nån tröja, lite olika bilar, det behöver ju inte bara vara leksaker :-)

2010-10-22 @ 13:17:35
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: caroline

Jag ska göra en till L med men som sagt... hur svårt blir det inte?! Strumpor, "små" bilar, nappar, kanske pixi böcker??



Hm, får nog börja klura på´t jag med.

2010-10-22 @ 19:20:47
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Anonym

:) finns ju typ sånna leksaksdjur i plast man kan köpa och lägga ett djur i varje paket om han tycker det är kul! annars en bil ivarje paket:D

2010-10-22 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0