Ett uppvaknande


Drömmen är ju att bara ha Lexington handdukar.

Vet ni vad jag just insåg, jo jag höll på att vika en enorm tvätthög,
och i den högen ligger nästan alla våra handdukar, och medan jag viker så inser jag att
vårat ihopplock av handdukar är bedrövligt.
Några är uppfransade, några är det hårfärg på, några är blekta och urtvättade,
några är så små så de knapt går att använda när man duschat.
Dessutom finns ingen enhetlig färg, utan det finns lite av alla färger.

Nu är det banne mig nog! Sist jag köpte handdukar var i början av 2009 tror jag,
då beställde jag ifrån Jotex, vilket jag aldrig mer gör om, efter några tvättar var de helt förstörda.
Har köpt lite ifrån IKEA, men även där har jag insett att kvallitén är värd priset,
jättedåliga.

Någon gång när jag flyttade hemifrån så köpte jag handdukar ifrån Åhléns,
men även där efter ett tag var de hårda och inte alls sköna mot kroppen,
spelade ingen roll om man hade i sköljmedel.

Köpte även när jag flyttade hemifrån ett gäng badlakan ifrån Maxi,
och vet ni vad jag har kvar dem än, och de är precis lika mjuka och fina som från början,
de är inte urtvättade, färgen sitter kvar, inte uppfransade, man kanske skulle dra dit och köpa ett gäng nya?
För nu snackar vi att jag flyttade hemifrån 2006 så i snart 5 år har de hållt.

Jysk ska ju ha bra handdukar, men jag upplever ibland att de är "besprutade"
så man inte kan torka sig i dem. vet ni vad jag menar? de tar liksom inte upp vattnet.

Minns att jag tittade på ett inredningsprogram,
där sa de att det bästa är att ha alla sina handdukar i samma färg,
då kan man enkelt byta ut dem, och tvätta dem i samma tvätt,
jag har massa olika handdukar i alla olika färger, så jag förstår vad de menar,
nu ska jag satsa på att bara ha vita.

Vart köper ni handdukar? är ni nöjda?
Vart har ni dåliga erfarenheter?

Jag tycker det viktigaste är att handduken är mjuk, håller i många år.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är jättesvårt med handdukar! Jag är lite av ett freak när det kommer till sådant. Exempelvis köpt RL i USA där de kostar som IKEAhanddukar. Galet!



Annars brukar Åhléns och Himla ha helt OK. Brukar passa på då det är REOR eller utförsäljningar :-).

2010-10-15 @ 15:18:19
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Evamy - Mamma till Alva och Thea

hemtex living har bra handdukar! vi har såna ljusblå.

det där med alla i samma färg. jag vill ha 2 uppsättningar i 2 olika färger då kan ma också lätt byta ut och tvätta. samtidigt som man får in en ny färg i badrummet så det blir lite ändring då och då!

2010-10-15 @ 16:21:57
URL: http://evamy.se
Postat av: Elin Gabriella

Åh superfina :) Vi har marimekko, mest för jag tycker att blommorna är så fina ;) Men klart man kan variera lite! Kram

2010-10-15 @ 17:30:11
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vi köper det mesta på Hemtex faktiskt. Billigt och bra kvalitet. :)



Ja, visst var det gulligt. :) Jag hoppas ju dock bara att jag slipper använda den...

Kramar

2010-10-15 @ 17:36:23
URL: http://angel-like.com
Postat av: Johanna

Yankee är ju ljuvliga och håller i evigheter. Synd bara att priset är lite saftigt. I Usa kotar ett ljus som i Sverige kostar 220 kr -30 kr! Helt sinnessjukt men det är väl shippingen som kostar?



Ja spana verkligen på Himla. "Hemma" i Uppsala har vi en outlet som jag besöker ofta. Där har jag fyndad underbara lakan som är så där krispigt vita och som håller god kvalité still :-).

2010-10-15 @ 19:48:58
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag hatar dåliga handdukar. Vi har från Lexington och det är verkligen värt priset. De håller och tål att tvättas i 60 grader. Ett tips är att INTE ha skölj/mjukmedel när du tvättar handdukar. Då suger de upp fukten bättre :)



Kram

2010-10-19 @ 22:02:39
URL: http://jossies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0