Dekoration



Nu när hösten är här och julen är nära så vill jag ha massor med ljus överallt.
Älskar att släcka ner och tända alla mysiga ljus,
När våran stora spegel åkte i marken drog den med sig mina finaste lyktor
som vi fick i bröllopspresent, har saknat dem enda sedan dess,
nu fick ett par liknande lyktor, ganska höga ca 40cm flytta in hos oss,
de är i glas med slipningar som jag tycker är så fint.
Nu står två stycken här på bänken.



Ni som läst min blogg ett tag vet ju att jag är svag för Lotuslyktorna,
så även två stycken sånna fick följa med hem, denna gång i gammelrosa,
tidigare har jag två vita & en lila, jag tycker att alla passar fint ihop,
men även en och en lite här och var.

Hela dagen har vi städat i förrådet, plockat fram nya böcker till Wiggo,
och hans tält & bollhav som har legat i förrådet i ett halvår fick nu komma fram igen,
Wiggo blev som nyförälsk :)
Nu ska jag leta igenom våra jullådor för att se vad som måste kompleteras inför julen,
en ny stjärna står högt på listan i år, lite ljus hade jag tänkt mig, men vi får se vad som finns,
vad vi har och vad jag tröttnat på, julen i år ska gå i en helt annan färgskala än tidigare år,
så lite måste vi nog köpa ändå.

Är ju ett tag kvar, så ska nog slappa lite framför datorn nu först..sen tar jag lådorna.
I morgon är det förskoledags igen, wiie.
natti natti på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0