Tisdag

Hej på er, ska börja med att säga att det är roligt att Sofie vill ha receptet på min Carbonara,
självklart ska du få det, ska skriva ner det så fort jag hinner.

Vi har haft ännu en dag på förskolan, och idag gick allt så bra, det har alltid gått bra,
men idag var Wiggo verkligen en i gänget, lekte som bara den med de andra barnen,
och han tyckte det var så kul, han åt massa mat & somnade direkt sen.
I morgon ska vi lämna honom själv en stund, spännande.

Ska också skriva att Wiggo lärt sig de flesta ord, fast på sitt "språk" men vi förstår nästan allt.
Vi frågar hela tiden: Kan du säga ...  (något ord)? och då säger han det,
man kan höra att han säger ordet, fast inte riktigt med samma uttal som vi förståss.
Han har även börjat säga Ja & Nej, tydligt så nu är det bara att fråga sig fram, så kul,
det har jag längtat efter haha, igår frågade jag om han ville ha gröt,
NEJ sa han då och skakade på huvudet,
nehepp, vill du ha yoghurt då? uggut JAA, sa han då haha
Han har också blivit riktigt duktig på att sova, i några månader nu så har han sovit jättedåligt,
nu sover han hela nätter igen,och vaknar efter mig haha, då är det illa :)
Somna är nu inga problem längre, välling och läsa bok sen släcka,
han vet det nu och det funkar galant, så skönt.
Utvilad son = glad son, utvilad mamma och pappa= glad mamma och pappa

På fredag ska Wiggo till mormor och morfar,
och vara där över helgen, så jag och C ska hitta på något roligt tillsammans,
ska bli kul :)

Efter förskolan idag så gick i på stan en sväng,
jag kom hem med nya underkläder & lite julklappar.

Nu ska i ha lite mys framför tv:n med popcorn & film, Wiggo sover
Känns som om jag bloggat för flera dagar nu haha..

Blev bara text idag mina vänner, men hoppas det går bra ändå ♥

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Det ska bli riktigt roligt vi ser framemot helgen.Vi längtar :D

2010-11-02 @ 21:23:30
Postat av: Ivana

Men gud så kul när ens sötnos börjar prata, oavsett språk! :)

2010-11-03 @ 09:26:52
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: caroline

Vad skönt med soveriet. L har sovit ganska konstigt i två veckor nu men igår somna han själv i sängen efter lite bök och det får man la stå ut med. Bara han somnar nån gång.. haha

2010-11-03 @ 10:27:05
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Duktig han är! :D

2010-11-04 @ 16:03:50
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0