Ni undrar, jag svarar!


Den här bilden inspirerar mig just för att det är vitt och guld, älskar vitt och guld,
inte silver som "alla andra" utan guld är precis i min smak.


Många av er fina läsare har undrat hur jag orkar fixa och dona hela tiden,
och vart jag får all inspiration och idéer ifrån.
Det är ganska enkelt, idéerna finns i min knopp, och de ploppar fram lite då och då,
framför allt på kvällen/natten, undra varför?
Ibland när jag ska sova så ligger jag och klurar på någon idé,
och kommer oftast på de bästa lösningarna just innan jag ska sova,
sen gäller det ju att komma ihåg vad man hade för idé morgonen efter hehe.

Att jag orkar är inte heller så konstigt, det är mitt största intresse,
inredning, pyssel och fix i hemmet, det är min påse godis om man säger så,
det går inte en endaste dag utan att jag sitter och tänker på hur jag kan förbättra delar av hemmet,
oftast tar jag en liten del i taget, t.ex ett fönster, så gör jag i ordning fönstret så det blir som jag vill ha det,
sen förflyttar jag mig till en bänk t.ex och gör likadant där, bara att fortsätta så,
till slut har man fått sitt drömhem, men det tar tid, oftast är det ju någon grej man vill ha på ett ställe
som man faktiskt inte har, då är det bara att spara så man kan köpa den.

Eftersom jag alltid varit intresserad utav inredning
har jag byggt upp ett litet förråd med prylar som jag gillar, allt kan ju inte vara framme på en gång,
så det är bra att ha lite på lager om man tröttnar på något så kan man byta osv.
Men man ska tänka på att bara ha saker man själv tycker om, gör er av med resten,
bara onödigt att samla saker i lådor som man inte vill/kommer använda.

Samma sak gäller presenter som man får utav andra, passar det inte dig så spara inte på det,
personen har gett dig det, och nu är det upp till dig att bestämma om du vill ha den eller inte,
man måste inte spara presenter bara för att någon som står dig nära har gett dig den,
tycker du inte om den så kommer den förmodligen stå och samla damm i ett hörn.
Om personen blir ledsen, jo så kanske det kommer bli,
men den risken får man ju ta när man köper något till någon annan, eller hur?
Om man inte vill oroa sig över om personen kommer gilla det man köpt så funkar ju
snittblommor (ej krukväxter), presentkort, chokladask eller annat godis, pengar,
saker som inte består för alltid,  Alla har vi ju olika smak.
Ett tips, om du köper blommor till någon, tänk då på att alla kanske inte har en vas,
köp till en vas så slipper personen som får blommorna tänka på det.
Finns ju oftast billiga vaser där man köper blommor, en i glas passar oftast alla hem.

Mycket av min inspiration finner jag även i tidningar, jag köper massor med tidningar,
men mina favoriter är: "Drömhem & trädgård" och "Lantliv"
Sen är jag även ett stort fan utav den Amerikanska tidningen "Interior magazine"
Jag sparar mina tidningar ett år, sen klipper jag ut allt jag tycker om och kastar resten,
det jag klippt ut lägger jag i en fin låda, då finns alla godbitar samlade på ett ställe.
Undantag för jultidningar, jag sparar alla jultidningar för alltid.
Ibland går jag tillbaka till lådan och tittar och letar efter inspiration,

En annan sak som är roligt tycker jag, det är loppisar och auktioner,
vet att många tänker att "det är inte min grej" så sa jag också,
men jag har insett att mina finaste skatter här hemma, är just ifrån sånna ställen.
Man kan hitta nästan vad som helst, och man måste ha sin kreativa hjärna med sig när man letar,
så man kan se om man skulle kunna göra om saken, med färg eller annat,
gamla saker är bra att ta tillvara på, det inte du vill ha vill någon annan ha osv.

Tänk på en sak när du inreder ditt hem, gör det PERSONLIGT,
strunta i vad som är mode och inte, välj färger efter vad du trivs med,
dina möbler och prylar ska vara sånna som du och familjen gillar,
inte en matta för 5000kr bara för att "alla andra" har sånna,
se på mig, jag har en brun soffa, och det trivs jag med,
men nästan alla jag känner har svarta eller gråa soffor,
jag vill ha min bruna, jag älskar brunt, svart är ingenting för mig,
mer än i köket, där gillar jag just svart och vitt.
Hitta din stil, följ inte andra gör som du vill så kommer du lyckas.

Det var lite inspirationstips ifrån mig,
hoppas någon där ute får sig en släng av energi och pysslar mera hemma.

OJ, ORKAR NI LÄSA HIT SÅ FÅR NI CRED



Kommentarer
Postat av: Frida

Det var roligt att läsa dina tankar om inredning :) Alltid kan man få lite inspiration!

2010-11-03 @ 22:17:51
URL: http://friida88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0