Pussel

jag läste barn och fritidsprogrammet på gymnasiet,
och då fick vi lära oss olika system som "lärare" och "pedagoger" på förskolor och skolor använder sig av,
ett av dem är "Målsättningspussel"
Det är ett enda stor pussel uppdelat i 1-3år 3-4år och 5-6år.
Det används som så att i pusselbitarna står olika "saker" som ett barn bör klara av vid en viss ålder,
och när barnet klarat av en sak, målar man i pusselbiten som barnet klarat.
Detta används bara av personal, så de genom detta kan berätta för föräldrar,
på olika samtal hur barnet klarar sig i olika situationer osv..
eller nåt sånt, minns inte riktigt var ju ändå över 5 år sedan ja gick i plugget ;)

Men iaf nu hittade jag detta, och ska prova på Wiggo!
Roligt att ha bara för att se,
för mig spelar det ingen roll om han klarar av sakerna innan han fyllt 3 eller inte,
jag personligen tycker bara det är spännande att fylla i,
fick redan fylla i 2 pusselbitar och nästan en 3:e :)

Såhär ser det ut! (inte jag som ritat) utan pappret ser ut så.




En pusselbit för 1-3 åringar


En pusselbit för 3-4 åringar


En pusselbit för en 5-6 åring

Jag tycker detta ska bli rätt intressant att kolla :)


Kommentarer
Postat av: Anna, mamma till Vincent

Spännande!

När jag läste till förskollärare så fick man inte göra nåt sånt.. hade jag velat göra. Säger som dig, att det är roligt att se bara och fylla i.. inte för att stressa sig över vad han inte kan :)

2010-05-11 @ 13:35:35
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: ThinaJonasBlirChelsea

O vart kan man få tag i ett sådant pussel???? en bättre bild eller nå? =)

2010-05-11 @ 13:36:59
URL: http://thinajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0