För ett år sedan del 2

Efter midnatt gick allt så fort, minns absolut ingenting av den tiden för jag sov,
kändes som att från att jag fick Epiduralbedövningen och fram tills nu hade tagit 10 min,
fast egentligen hade det ju gått flera timmar,
vid 02.30 minns jag att det började kännas annorlunda,
tydligen dags att krysta.
Jag var så trött, helt slut, men kämpade på :)
Minns att Sköterskorna hejjade på, minns att Chris hejjade på,
minns att jag hade jääävligt ont just då, och minns lugna favoriter,
minns att de ändrade om hela sängen och tog på sig skyddsplast eller nåt.
Minns att jag kände att jag aldrig skulle orka, ville hem..
bad dem ringa ambulans haha (vad nu de skulle kunnat göra annorlunda)

Klockan 03:46 den 23/5 2009 kom världens vackraste pojke upp på min mage,
han vägde 3780g och var 51cm lång,
han bara skrek och skrek i säkert 20 min.
Jag ville fortfarande inte lämna ifrån mig lustgasen haha,
jag var såå glad, äntligen hade våran lilla prins kommit,
äntligen var vi 3, alla mina krämpor var som bortblåsta (hade fruktansvärda foglossningar)
Kände bara lycka!!!

 

Vi fick frukost och blev flyttade till ett annat rum, vi bara låg och tittade på Wiggo hela tiden,
ingen av oss kunde sova och vi såg ut som vrak båda två,
det har vi på foto och det stämmer verkligen haha...



Efter en dag vägrade jag vara kvar där, men de höll mig kvar pga att jag hade för högt blodtryck,
vilket man får om man har havandeskapsförgiftning.
Så enda sättet att få åka hem var att trycket gått ner tills kvällen,
jag låg dö stilla hela dagen, för jag ville heeem!!
På kvällen kollade de trycket och det hade gått ner, vi fick åka hem ÄNTLIGEN!

Väl hemma filmade Chris denna film, hittade den häromdagen när jag kollade gamla bilder,
skitkass kvallité men bara så gulligt. Har inte en aning om vad Chris och jag tjatar om i bakgrunden,
men men.. ville dela med mig av den här söta filmen!



jag var öm, hade svårt att gå den första veckan, men hade absolut inga andra besvär,
allt hade gått så bra och jag fattar inte vad jag var rädd för?
Det var nog bara att allt gick så fort, och att jag inte var beredd på att föda förrän om 2 veckor :)

Nu idag fyller Wiggo 1 år, jag kan inte fatta vart tiden tagit vägen.
Nu går han och har verkligen blivit stor!
Jag älskar mitt liv med Wiggo ♥



Kommentarer
Postat av: Angelica - tvåbarnsmamma, o lillasyster i magen <3

härlig förlossningeberättelse =) o bebiswiggo, mysigt värre =)

2010-05-23 @ 09:29:11
URL: http://quinnys.blogg.se/
Postat av: Louise, mamma till Alva

Jätte kul att du dela med dig av detta, alltid kul att få läsa förlossningsberättelser :)



kram

2010-05-23 @ 17:27:52
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: Anette

Grattis i efterskott :)

2010-05-24 @ 00:04:14
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Jasså killen har städa sönder skrubbborsten:-D Vilken buse!!!

Här lyfter V dammsugaren och släpper så man kan ju hoppas den blir tyst snart:-) Ända sättet att få en ny kanske:-p

Jag handlade Blåa moln gardiner och blå båln lampa till han fyller, eller det är mamma o pappa som det kommer ifrån men jag handlade det bara:-)

Tänkte att han får så mycke saker ändå så lite till hans rum är bara bra, så jag har sålt allt med barbapappa och ska ha moln nu:-) Har skaer med pirater oxå om du vill ha?:-D Tur jag inte hann borja inreda så som jag velar...

Hihi ja han blev ju nästan vräkt, han hade faktist börja kommit av sig själv och när jag kom in på kontroll så hade jag öppnat mig 4 cm men sen satte dom drop ialf...varför minns jag inte heller men ut kom han ialf:-D

Kramisar!!!

2010-05-24 @ 21:35:13
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0