Fix

Nu jäklar, på någon minut medan jag läste min absoluta favoritblogg,
så fick jag sån lust att göra om här hemma.
Jag vill måla klart här hemma och piffa och fixa i en evighet känns det som.
Har fått sån lust att göra riktigt sommarfint, har inte en enda blomma i något av fönstrena,
det är inte OKEJ.. jag har massa skräp som måste kastas, och massa saker som ska ställas undan.

funderar även på att måla om mina sängbord, de är så fina men de är i helt fel färg.
Kanske billigare att köpa nya, vet att ena dörren är trasig, men kanske om jag tar fram
all min kvinnokraft så kan den bli hel igen ;-)

Jag är ruskigt nöjd med vårat vardagsrum iaf (phu ett rum), allt där är så fint ihop,
nu när vi kastat ut vitrinskåpet, som jag inte förstår varför man ska ha egentligen?
Hur mycket använder man som står där inne? jag bara proppar in med mer saker hela tiden,
nej den tog all energi, nu är det luftigare och fräschare!

Hm.. ska nog plocka fram pensel och målafärg + min pysselsida!
Passar bra en sån här blöt och grå Onsdag.

Känner att jag skulle behöva gå på "snyltjakt" hemma hos mina föräldrar,
för er som inte riktigt fattar vad jag menar så är det enkelt,
jag brukar gå runt och kika i garaget och på vinden efter härliga prylar,
även i skåpen inomhus ibland (hihi) sen frågar jag om de användet saken jag hittar,
och gör det inte det så packar jag ner dem till mig :)
Brukar bli flera kassar ibland.. men brukar tänka på ett motto:
"Bättre att sakerna används än att de står och samlar damm"


Ha det så fint..

Kommentarer
Postat av: mam.

Det är bara att du kommer på "snyltjakt" här behöver rensas håller helt med dig, bättre att saker kommer till användning.

2010-05-26 @ 22:01:26
Postat av: caroline

Åh jag hatar när man får sånt där kryp i fingrarna att man vill göra om NU NU NU ! Det är sååå jobbigt och jag får det ofta hahaha. Helst då vill man (iag jag) ut med alla möbler och in med nya haha. Knäpp man är.

2010-05-28 @ 16:09:50
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0