Spännande liv!

Jag känner mig deppig,
jag vill ha ett nytt spännande liv,
så trött på Linköping, jag vill bo i Stockholm eller utomlands,
jag vill fortfarande leva med Chris och Wiggo såklart,
men jag vill ha ett händelserikt och spännande liv,
jag vill inte sitta i en sunkig lägenhet och ha tråkigt,
jag vill leva lyx ha rolig varje dag, och resa runt i världen.
Jag vill upptäcka nya ställen, nya platser, äta ute på restaurang varje dag.
Så tråkigt att den enda inbjudan jag får är till BVC för vägning och mätning av Wiggo,
jippii fan va kul.. VIP inbjudan till bokkväll på BVC!! nej fy faan..
Jag vill bara ändra hela mitt liv drastiskt, men hur ska det gå till?
Jag vill inte jobba, jag vill bara vara med Wiggo och ha roligt!
Men så går ju inte medelklasslivet till, man måste jobba och man måste gå till BVC
och göra allt annat tråkigt, de vanliga sysslorna..

Tänk om man satt utomlands, hade ett underbart hus vid stranden,
då skulle mitt liv vara ungefär såhär:


Jag vaknar upp i min stora kingsizebed solen och värmen strålar in genom mitt stora härliga fönster,
jag går in i Wiggos rum och hämtar honom, sen går vi ner till köket,
där har våran kock gjort iordning en riktig brakfrulle a´la hotel till oss,
vi plockar på oss det vi vill ha och går mot terassen, där kvittrar fåglarna och det är minst 25+ ute,
solen skiner och palmerna svajar, vi sätter oss i en stor launchgrupp och börjar smaka av frukosten,
Vi riktigt njuter och sitter länge och smakskar i oss av godheterna, sen leker vi ute och länge, plaskar i polen och njuter, går in och gör iordning oss och leker lite till i Wiggos egna lekrum som är värre än busfabriken ;)
Jag passar på att kolla upp hur det går för min senaste möbelkollektion som jag själv designat,
 jag designar allas hem i hollywood!

Efter ett tag kommer Butlern ut och säger att mina vänner har kommit, idag tänkte vi ha en heldag vid polen,
alla mammor och barn.. kocken har förberett massa godsaker nere vid polen,
och barnen får plaska fritt i barnpolen, vi mammor sitter och diskuterar hur vi ska lägga upp kvällens barbequeparty, vi vill överaska våra män när de kommer hem, Chris jobbar som affärsman och han jobbar mest hemifrån så vi får massa tid med varandra, han kan sköta allt jobb genom ett telefonsamtal.
Men just idag är han på ett möte för en ny affärsdeal.

Oj nu kan jag inte skriva mer, våra egna personalshopper kom just och vi får snart en leverans av våran nya porsche.. måste planera kvällen och leta fram en klänning i min stora walk in closet ;)
I morgon ska vi åka på en liten trip med våran nya yatch båt

Ciao..

Kan ni tänka er in i detta??? UNDERBART!

Om jag skulle ha ett liv i Stockholm som hemmamamma så skulle det se ut såhär:

Jag vaknar upp i min kingsizebed sätter mig upp och tittar ut genom vårat stora härliga väggfönster som går från golv till tak, vi bor jättemodernt och allt är nybyggt i våran 500kvm etage lägenhet, jag tittar ut och ser utsikten över hela stockholm, det är grönt ute och sommaren är påväg,
Jag går mot Wiggos rum som ligger på takvåningen, han är vaken och tillsammans går vi ner till vår öppna planlösning där köket ligger, vi plockar fram och gör en härlig frukost, lite senare ska vi gå till centrum som bara ligger några minuter härifrån, där ska vi träffa Chris på hans lyxrestaurang, vi brukar hålla till där, Chris är toppchef och äger massa av härliga restauranger och barer runt om i världen, vi har lägenheter i alla möjlika olika land, och ikväll ska vi på VIP fest i Las vegas, vi åker i Chris priv jetplan, Chris har komponerat ihop menyn till en högt rankad kändis som har beställt av Chris mat, Chris behöver inte göra något, utan har folk som lagar maten och serverar, han är bara namnet! han har komponerat ihop en meny som alla kändisar ska få smaka på, Jag ska lämna Wiggo till Chris en stund först, sen ska jag gå till spa och få manikyr,pedikyr ansiktsbehandlingar osv.. jag ska dit med mina vänner, sen ska vi leta kläder tills ikväll, och fika på någon uteservering.. haha
sen är det barnens tur som ska få leka vid en jättelekpark, de har allt det roliga som barn gillar.
Utöver min mammaledighet jobbar jag med mitt egna barnklädesmärke där jag nyss lanserat en ny kollektion.

Nu hinner jag inte skriva mer, min privatchaffis kom just,
har massor att packa till våran weekend i lasvegas, vi behöver inget hotell utan bor i våran egna lasvegas våning, som jag och en inredare har inrett i det snyggaste nya heta designmodet!!

 
Kan ni tänka er in i detta liv?


Ja, drömma går.. och det är rätt kul!!
skrev ju bara ihop detta på typ 5 min, så det var inte så noga,
bara för att visa hur man kan ha det, och hur vissa har det!
jag är så avis...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Har inte du redan en butler? :P

2010-03-25 @ 11:08:56
URL: http://orkaleta.wordpress.com
Postat av: annas Perssonliga

Ja drömma kan man alltid eller försöka förverkliga sina drömmar. Det kanske inte är omöjligt att flytta utomlands om det är det ni verkligen vill... sen om det blir något lyxliv är en annan sak. Att bo på en plats där det alltid är sommar kanske är genomförbart.



Vi tog vårt pick och pack och flyttade till Norge ett par år. En kul erfarenhet.Kanske inte så lyxigt men en och annan vipinbjudan fick jag ;)



Ha det gott!

Kram

2010-03-25 @ 11:10:01
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Evamy - Livet med Alva och bebis i magen!

Jag förstår vad du menar. Jag vill också vara hemma fast samtidigt vill jag jobba så jag får mer pengar och kan njuta mer av att vara hemma och ta det lugnt på tex helger osv.

Sen vill jag att Alva ska gå på dagis också så hon utvecklas och hon älskar att leka med andra barn.



Egentligen så "löser" ju jobb mycket, man får mer pengar, man uppskattar ledigheten och det "tråkiga" livet mer och man kan förhoppningsvis resa osv!

2010-03-25 @ 11:50:29
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Ruby och Milo

hahaha det hade vart najs med ett sådant liv:P varför vill du bo i sthlm? här är det nog inte bättre tror jag haha.

hur gick det på bvc?kram

2010-03-25 @ 15:26:18
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Varför är inte ens liv sådär!!!

Åh jag skulle oxå vilja vara hemma med plutt och samtidigt jobba lite hemma och tjäna lökar sådär...

Men om man hade det så hade man saknat något annat...Men förstår precis vad du menar!!

Har vart i Las Vegas och DET VAR EN DRÖM och I`ll be back!!! Skulle lätt flytta till usa om det på något sätt kom upp en "lott" dit...Fast då måste jag ta med mig mamma och pappa för jag är sådan mamma o pappa gris:-D Hahaha!

2010-03-25 @ 22:10:33
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter sjujävulskt underbart mysigt!

Man måste få drömma tycker jag, det mår själen bra av! :)

2010-03-26 @ 11:25:02
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0