hur gör ni?

Jag har funderat på att lägga ut barnkläder på Tradera, som exempel..
MEN jag har separationsångest, jag kan inte göra mig av med något
som Wiggo vuxit ur, jag vill spara allt, har flera lådor, och alla kläder är ju såå fina,
inte det minsta använda knapt, det syns inte iaf.
Men kanske kan man spara till nästa barn?
Hur gör ni? säljer ni barnsakerna eller sparar ni?
Säljer ni kanske bara vissa saker? och isf hur väljer ni ut?
Ni kanske är så duktiga att ni inte har separationsångest över alla små fina kläder?

Hjälp mig ! haha

Kommentarer
Postat av: Anna

Å vad tråkigt :( Men han får det säkert bra i sitt nya hem ska du se! Är det någon ni känner som ska ta honom?



Svar på ditt inlägg.. Vi har inte sålt ett enda plagg som Vincent haft, än så länge. Men min tanke har först och främst varit att vi ska spara mycket av det neutrala till nästa barn och kanske ge/låna bort till mina syskons kommande barn osv. Fast de första kläderna vill jag ha kvar bara för att, det är ju Vincents allra första kläder liksom :) Blir det ngt överskott som jag inte känner behov av eller så, dem kläderna kaanske jag skulle kunna sälja på typ tradera..lite separationsångest har jag också :P

2010-03-31 @ 11:12:02
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: johannna

hej, jag säljer lite ¨på tradera, sparar lite, sparar det speciellt bara. allt går inte spara te nästa barn för man kommer ju köpa nya kläder då me. sparar dom första kläderna såklart. och jeans och så, bodys säljer jag sparar de jag fått säljer de jag köpt,

2010-03-31 @ 11:21:19
Postat av: Evamy - Livet med Alva och bebis i magen

Jag har sålt vissa saker, typ helt vanliga bodys osv som jag vet att jag kommer vilja köpa nya till nästa barn.

Sen har jag spart de här kläderna som jag tyckte Alva var så himla söt i, eller de som jag tyckte var så praktiskt bra eller det som jag bara inte kunde slita mig från.



Så ska gå igenom lite sen i sommar och se om det är mer jag ska sälja, för nytt vill man ju köpa ;) Sen får vi se, är det en pojke i magen så är det ju ingen ide att ha allt de där extramyckettjej-kläderna kvar!

2010-03-31 @ 12:18:08
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har sparat allt. Får se hur jag ska göra efter nästa bar. Tuva hade en hel del färgglada kläder i unisex färg så det borde funka för både kille o tjej. Lindex o hmkläder tjänar man väl knappt något på,på tradera. Och märkeskläderna är ju så fina så dom får jag lite separationsångest för om jag ska sälja.

2010-03-31 @ 12:51:05
URL: http://idawesters.blogg.se/
Postat av: Linda

Sålde bort det mer klassiska som man alltid vill köpa nytt tex bodys och dressar sen har jag nu mest sparat kläder som är lite mer speciella tex me and i, puma och adidasdressar sen om det inte tittar ut en liten tjej den här gången så har jag ett överskott på en massa tjejiga kläder i dom större strlk och då kommer endast sånt som jag vill att dottern ska kunna ha kvar till sina framtida barn få stanna:-)

2010-03-31 @ 14:12:29
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag e likadan. Tycker det typ är sorgligt, hans pluttiga 50 kläder som man bara får en massa flashbacks av... men å andra sidan finns här mycket som jag egentligen lika bra kan sälja med, som man inte nödvändigtvis behöver spara om det blir en nr 2 i framtiden..

2010-03-31 @ 15:53:05
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Jag spar dom finaste och dom dyraste kläderna, Och Vincents första kläder...Resten som knappt är ser ut som vi andvändt har vi gett bort, Men funderar på att pröva tradera...har en påse som vi nyss rensat ut. Kan inte spara allt,Blir så mycke då och om man vill ha mer barn så blir det nog att man handlar mycke nytt oxå så vi sorterar ut och spar det som ligger närmast hjärtat:-) Men sååååå svårt jag håller med dig!!!

Kram!

2010-04-04 @ 00:42:10
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0