grovstädning pågår

Nu när våren står vid ingång,
så brukar jag alltid köra en grovstädning.
Brukar ta lite i taget, nu idag torkade jag av alla skåpsluckor
och kyl och frys. I morgon tänkte jag göra ordning invändigt,
något jag verkligen bävar för, för i vissa skåp har jag tryckt in sånt som inte har en plats i hemmet.
Usch.. ska nog packa ner allt i en låda och ställa upp på förrådet.
Måste börja putsa fönstren, det bävar jag ännu mera för,
vet inte när vissa fönster öppnats.. uuhh spindlar och annat.
kan ju alltid sätta Chris på att putsa fönster, förra året visade han att han verkligen kan putsa fönster,
då vad jag gravid och kunde inte ens komma upp till fönstren, men Chris skötte det utmärkt.
Nu tillbaks till skåpen, vet ni vad jag hatar, när det ligger saker i skåp och hyllor som inte är ett dugg organiserat,
inkastat med saker, och pennor,papper,servetter, ljus.. inget har en plats,
jag måste påminna mig själv om att köpa små förvaringslådor till allt,
ser mycket fräschare ut när man öppnar skåpen.
Det gäller ju även i hyllor och bokhyllor..


Den här förvaringsserien från IKEA har jag börjat med, så det blir till att köpa flera sånna lådor,
så fina, enkla, tåliga och billiga, perfekta för småplock.


Usch.. förvaring förvaring förvaring.. that's the key to biiig problems

Kommentarer
Postat av: caroline

Oush sånt är inte kul men det e skönt när de är över :)



Ja jimmy pratade med om nattskräck, för en som jobbar på tryckeriet har en son som haft det. Trodde bara det var nåot nån hittat på först haha.. kan ju vara det men jag funderar mer på om han börjar bli sjuk. Han är ju piggelin på dagarna men vi får se inatt vad som händer.



Så synd om dem.

2010-03-16 @ 11:34:17
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: malin, mamma till alice o lowe

Det var till Alice jag köpte skaljacka :)

Lowe fick ju villervalla jackan, men den har jag lämna jag tillbaka..

2010-03-16 @ 13:27:51
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja, det är inte utan att man blir lite sugen på att städa! Man får lite ny energi av det fina vädret! Har ett gardintyg som väntar på att bli köksgardiner men fönstren är stans skitigaste och jag bävar oxå för dessa spindlar som gömmer sig där!!! Har världens spindelfobi. Ska få hjälp med den i höst av VC. Hon jag har fått hjälp av nu när jag varit sjukskriven går en kurs i kognitiv beteendeterapi och behövde några patienter som hon fick hjälpa i studiesyfte. I ett svagt ögonblick tackade jag ja till hjälpen!!! Huuu, hur ska jag klara det!!!! Vet ju hur det går till!! Kan jag anmäla dig istället???!!! :0)

2010-03-16 @ 14:13:45
Postat av: Linda Olsson

Ja, det är ju lite jobbigt också att flytta från hus o trädgård till en lägenhet på andra våningen nu när sommaren närmar sig...Hade varit lättare till hösten :P



Haha! Visst är det dumt! Man borde få flytta när fasen man vill :P



Kramar

2010-03-16 @ 18:17:25
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Fick du ordning på "skiten"?:-)hihi!

2010-03-17 @ 11:25:26
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0