Gott gotti gott gott

Ni kanske tror att jag helt slumpat min diet med shakar,
men icke.. jag har bara haft ett uppehåll eftersom jag är sjuk,
och vill dricka varm oboy varje dag haha..
Gick ju ner 3kg av shakarna, och de har jag inte gått upp igen, fast jag ätit mat.
I morse visade vågen -4kg, då blir man glad.

På fredagar är det lite speciell mat här hemma,
och jag och syrran som firar att vi kan leva som förr i några dagar,
lagade till en god middag, inbakad kassler med vitlökssås och kokt potatis + sallad.
Fattar ni hur länge jag har letat efter denna rätt, fick den typ år 2006 hemma hos min kusin,
hennes mamma (Pirjo) hade lagat den, och jag höll på att svimma av så gott var det,
inbakad kassler med vitlökssås som rinner ut mumms..
Jag hittade idag ett recept med exat de ingredienserna, så jag tvinga syrran att vi skulle laga det,
det blev så gott, precis lika gott som sist.
Min nya favoritmat LÄTT!!!!!!!!!!!!!




Här kommer recpetet som bara tar ca 30 min..

500 g kassler
1 pak Philiadelphia vitlök och örter
 Cremé Fraiche ta så mycket du vill (beroende på hur myket sås man vill ha)
0,5 dl hackad persilja
1 pressad vitlöksklyfta
1 rulle smördeg
1 ägg

Sätt ugnen på 225 grader
Skiva kasslern i tunna skivor
Rör ihop vitlöksphiladelphian, creme fraiche, persilja och vitlök
Rulla ut smördegen
Lägg kasslerskivorna med lite sås emellan på smördegen så att kasslern ser hel ut igen.
Bred resten av såsen runt kasslern.
Pensla skarvarna på degen med uppvispat ägg och vik ihop dem runt kasslern.

Pensla hela paketet.
Grädda ca 25-30 min.


Kommentarer
Postat av: Malin, mamma till Alice o Lowe

Åh vad gott det såg ut!!

2010-03-20 @ 12:08:29
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Bella

MUMS!!! Ser riktigt gott ut!!!!

2010-03-20 @ 13:39:24
Postat av: Maria

Vad gott det såg ut! :)

2010-03-21 @ 10:06:28
URL: http://mariaelisabethristo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0