En vanlig dag..

Idag gick vi alla upp tidigt, eller ja.. vid 8.30 men det är tidigt för oss.
Hunnit med att dammsuga hela hemmet och vattnat alla blommor,
sen det vanliga plock plock plock..
när jag dammsög så gick Wiggo efter och drog fram allt jag plockade undan.
Egentligen, varför ska man plocka när barnet är vaken? blir lika rörigt igen efter 5 min.

I morgon kommer Marie hit, ska bli så kul att träffa henne igen, var ett bra tag sedan sist.
Vi tänkte strosa runt på stan, och sen gå hem hit och snacka lite skit.
Ska bli så kul!!!

Och på lördag ska Wiggo spendera hela dagen hos mormor och morfar,
ska bli skönt, för då ska jag sova och städa riktigt ordentligt, och fixa med annat som man inte hinner.
"Ska bi skönt" låter som om jag inte vill ha Wiggo, så är inte fallet,
utan jag älskar Wiggo och vill ha alla mina dagar med honom,
men ibland är det skönt att kunna tänka lite på sig själv också, blir ju inte så mycket ego,
sedan Wiggo kom till oss :)

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Ja, det va ganska lagom faktiskt. :) Kevin tyckte det va jättespännande när vi kom hem med bebis :)



Lillebror är beräknad till den 25/4, men i morgon ska jag på fl-samtal och får förhoppningsvis tid för ks 1-2 v tidigare.



Kram

2010-03-10 @ 10:56:44
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: anna

ja brukar plocka efter teo då han somnat. bara de värsta som ligger i vägen. känns meningslöst o plocka o han plockar fram igen.

2010-03-10 @ 15:50:33
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/
Postat av: Andreas

Någon sa en gång att städa medans barnen är hemma är som att skotta snö medans det snöar...

2010-03-10 @ 15:53:15
Postat av: Linda Olsson

Visst är det fint! Jag blev helt såld! :D



Ja, det är av många anledningar faktiskt. Till en början berodde det på mina tidigare fl som du kan läsa om här om du vill http://mrslindaolsson.blogg.se/2009/november/nattinatti.html

Men nu känner jag även att jag bara inte orkar mer helt enkelt. Pga förvärkarna och foglossningen så kan jag inte ens ta hand om mina barn (eller mig själv) Jag kan inte va ensam hemma med dem längre stunder t.ex. kroppen säger bara ifrån. Det är så frustrerande! :(



Kramar

2010-03-10 @ 17:34:40
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0