Bilbarnstol, Hjälp mig i djungeln!

Nu är det verkligen dags att införskaffa sig en ny bilbarnstol,
hittade en som jag verkligen skulle vilja ha! Gillar själva stuket på den.
Bältena i våran babysitter är för små, de går inte att dra ut längre,
så de funkar knapt att knäppa.
Sen så ser den ganska trång ut, så likabra att börja tänka på en ny.
Den här passar från 0,5 - 4-5 år med en maxvikt på 25kg

Nya Cosmic Comfort S har en unik konstruktion som gör den både säker och extra bekväm för ditt barn. Förklaringen är stoppning i Comfort Foam® som formar sig skönt efter ditt barns kropp. Så att du lugnt kan koncentrera dig på körningen.

Extra skydd
Stommen består av en energiupptagande cellplast medan ytterskalet är i förstärkt hårdplast. Detta ger en lätt, robust konstruktion som klarar hårdare påfrestningar än vad myndigheterna kräver. Inbyggt sidokollisionsskydd ger extra trygghet

Någon som har erfarenhet av denna, eller kan tipsa om en annan bra?

Kommentarer
Postat av: johanna

hej, den är kanon, vi har den. jättemjuk å skön om man jämför med andra, fick testsitta några men den va bäst, sen kan man ju vrida¨på ratten och få vilo/sittläge. inget å klaga på än iaf,

2010-03-05 @ 08:43:36
Postat av: Ida

Den har vi. Den är bra.

2010-03-05 @ 14:57:51
URL: http://idawesters.blogg.se/
Postat av: Annika

Har ingen erfarenhet av den men den ska få bra betyg av de som har den vad jag vet. Och fin var den, ser så skön ut!! Men är det inte krångligt att placera om den i olika bilar? Eller tänkte ni ha den i en särskild bara? För den vi har var en mardröm att montera, något man bara utsätter sig för en gång i halvåret typ, hehe. Blä.



2010-03-05 @ 20:52:43
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Annika

Ja har man den bara i en bil så är det väl lugnt. Jag skulle ju absolut kolla närmare på den stolen om vi hade haft råd =) Beskrivningen av monteringen verkar liknande den vi har så då är det ju inget man gör på en handvändning som med babyskyddet iaf, men det tror jag inte det är med någon bilbarnstol! Men har ni den bara i dina föräldrars bil hela tiden så ska väl inte det vara några problem?

2010-03-05 @ 22:39:55
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Vi har den där till Alice, men ska inte köpa den till Lowe. Jag gillar inte att den är så stor, sen tycker jag inte om bältena..

2010-03-06 @ 12:51:29
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0