Beslutsångest


Vad är det för fel?
Jag kan inte välja något,
det har kommit med åren om man nu kan säga det fast man bara är 23.
Det spelar ingen roll VAD som ska väljas, jag blir galen, det går inte..
Ska jag äta det eller det... ska jag köpa den färgen eller den, ska Wiggo ha det på sig eller det,
Ska jag göra det eller det, ska jag köpa det riset eller det, ska jag välja det ljuset eller det,
ja, ni fattar grejen.. det är så irriterande.

I förrgår när vi var och köpte jackan till Wiggo, stod jag säkert en kvart och velade
om jag skulle ta en vit/grön randig mössa eller en vit/grå randig mössa..
det gick inte att välja, men tillsist tog jag bara den gröna, utan att tänka mig för, och det var ju den rätta, den jag egentligen ville ha nu när jag kommit hem och fått tänka efter.
sen började jag vela om jackfärgen, fast jag hade bestämt mig för den gröna lååångt innan vi ens kom dit,
ska han kanske ha en beige... hm.. en blå.. röd kanske??
Men då satte mamma stopp, den gröna blir bra!

Jag önskar att de rätta svaren bara dykte upp i huvudet.

VELMAJA!!!!!!!
Det har blivit värre nu efter att Wiggo föddes, jag känner mig så velig och glömsk och virrig,
mitt minne har redan börjat svika mig fast jag bara är 23.. herreguud vart ska detta sluta?
Minns inte att jag hade dessa problem förr, någon i världen som känner igen sig?
någon med ett bra knep för att kunna välja lättare, spelar ju ingen roll om jag valt i förväg,
jag ändrar minst 10 ggr innan det beslutas något.

Kommentarer
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Men gud!! Det där kunde jag ju ha skrivit!!!

Är precis såndär...Vad ska vi äta? eh säg du...

Vad ska jag ha på mig?

Vart ska jag gå? När? Hur? osv...MAN BLIR TOKIG PÅ SIG SJÄLV!!!

Varför får man så?:-) Jag BEHÖVER en personlig assistent snart tror jag:-)

sv: Ja han har gjort massa nya saker och dom 2 sista veckorna kom det mesta, Kul och se lite nya saker! Men han går ju inte runt själv utan man får ju vara med och fånga upp han efter som där 5 stegen för han blir ivrig och så barkar det mot golvet:-D Vi har öva rätt mycke balans de senaste veckorna så kanske är där det kommer ifrån? Och om någon dag/vecka så ska du nu se att Wiggo oxå kommer igång:-) Visst är det kul men man har och göra ännu mer då om man ska försöka undvika ALLA fall...puh

Kram!!!

2010-03-17 @ 11:24:39
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha du är INTE ensam ska jag tala om för dig :P nu blev jag ganska lättad över att det finns fler som jag ;) Men jag håller med dig, det är sjukt jobbigt att inte kunna bestämma sig. Jag ser ibland hellre att nån annan faktiskt får bestämma åt mig för jag har sån beslutsångest!! Och minnet ska vi inte tala om :P Haha

2010-03-17 @ 11:32:45
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: caroline

Det där med kläder känner jag igen. Shit jag kan stå 10 minuter på morgonen och vela om vad L ska ha på sig. "ja de.. eller de, nej det är för snyggt det är nog bättre om han har det om vi ska iväg nånstans... så vi tar det här.. eller nej kanske de... "



Omg.

2010-03-18 @ 10:03:07
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0