Äter era barn själva?


Wiggo mitt uppe i mellanmålet som bestod av fil och flingor, han ser lite filurig ut,
tog detta kort med mobilen idag, blir ju ändå helt okej bilder, men det är ändå nåt som fattas,
är så van vid syrrans superkamera, så är nog det :) aja, huvudsaken ni ser en bild iaf!

En fråga till er föräldrar


Äter era barn själva varje måltid eller hur gör ni?

Wiggo vägrar nu mera bli matad, det går inte, han skakar på huvudet och blir vansinnig om jag ens rör skeden,
så han får ju självklart äta själv, de gör mig ingenting, tar lite längre tid och blir mycket kladdigare,
men finns ju vatten och trasor :) Jag tycker det är så roligt att han vill äta själv nu,
jag lagar massa goda måltider, så att han ska få i sig bra och hälsosam mat, men som ändå är god förståss.
Förut var det ju burkmaten som gällde, men den ratar han helt nu, ÄNTLIGEN!!! är det bara mammas mat som gäller, hehe som jag har väntat.. Till mellis får han oftast youghurt eller fil, ibland en smörgås lite grönsaker och frukt..ähh jag blandar hej vilt!
Han är så rolig när han äter också för han kan verkligen det där med att ta upp mat på skeden, hehe
hur har han lärt sig det egentligen? otroligt vad de kan utan att lära sig grundligt innan.
Ibland doppar han pekfingret och sen smakar på det han fått framför sig, ser så kul ut.

Antar att ni hissar intresseflaggan nu, men för mig är detta så kul :)

Kommentarer
Postat av: linda

ville bara säga tack för kommentarerna :)

2010-06-01 @ 23:53:47
URL: http://lindabubbi.blogg.se/
Postat av: Isabel

Haha, gud, så söt han är! :)

2010-06-02 @ 01:00:01
URL: http://aizah.se
Postat av: ruby och milo

Milo äter ENBART själv haha. Han blir pisssur om jag ens vågar hålla i hans sked i en sek:P. Nä äta själv ska det vara... ibland äter han med skeden jättebra, ibland lägger han upp maten med handen på skeden och sen in i munnen och ibland håller han skeden i ena handen och häver in maten med den andra handen om det är för gott för att koncentrera sig:P

2010-06-02 @ 07:55:28
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Angelica - tvåbarnsmamma, o lillasyster i magen <3

hihi, duktiga killen =)

2010-06-02 @ 08:26:02
URL: http://quinnys.blogg.se/
Postat av: LISA [lising.blogg.se]

Jag testade och kollade ifall Alva ville äta själv men icke :P haha, hon fattar nog inte hur man gör än

2010-06-02 @ 09:27:09
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: anna

ser lite fundersam ut på bilden =)

undrar va mamma sysslar med ;)



teo åt själv rätt tidigt. säger som dig. finns vatten o trasa. någon gång måste dem lära sig o äta själva o vil ldem försöka så visst. varför inte. ibörjan fick man inte hjälpa teo men hade oftast en extra sked som ja kunde ha o hjälpa till med i den mån ja fick. nu äter han allt själv.

2010-06-02 @ 10:46:46
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/
Postat av: Liselotte,21 år & mamma till Lilly 1 år & bebis i magen med bf 19/11♥

Precis så började det med Lilly med. Så härligt att veta att det är flera barn som håller på så med =) Men nu äter hon så gott som allt själv (får fortfarande ge henne gröt & yoggi/fil) & det är utan kladd. Och det är så otroligt mysigt att kunna sitta ner & äta tillsammans utan att hjälpa då jag vet att hon fixar allt själv.



Sv: Jo man hade ju kunnat stannat längre eller farit iväg igen men vi får hoppas på en underbar sommar istället =)

2010-06-02 @ 11:38:20
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Bella

Så finurlig han ser ut!

Klart att det är kul att käka själv! Han är ju stora grabben nu!!! Och som du säger - det finns ju vatten och trasor!

Tror inte jag behöver svara på frågan i inlägget för jag tror du vet svaret!!! ;0) He, he...

2010-06-02 @ 12:20:12
Postat av: Anna

Men gud så söt man får vara då! :)

2010-06-02 @ 14:26:40
Postat av: Hella

Hej, jag tittar in ibland :) Min stora kille äter oftast själv förutom vissa gånger när han e lite små lat ;)

Men min tjeja som är 10 månader är just nu inne i vill gärna äta själv och stoppa in allt i munnen så jag brukar ge henne mackbitar som hon kan pilla i sej och jag slevar yoghurt el mat :)men oj vad det ser ut efter tur att det finns vatten och trasor som sagt!

De är såå söta o roliga med deras små perioder de går igenom :) Fin blogg föresten, som sagt jag kikar in lite då & då,

2010-06-03 @ 14:47:09
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0