Aj aaaajjjj....men ändå ett Tips



Där nere på golvet ligger den, den hemskaste av alla hemska prylar,
nämligen en Epilator från Philips. Jag har använt den en gång förut, och jag LED verkligen,
det är verkligen att plåga sig själv när man använder den.
Jag vet inte om ni själva har en sån eller kanske provat,
men håller ni inte med om att smärtan är plågsam,
men vill man vara fin så får man lida pin.

Ni som inte vet vad detta är så är det en Epilator,
som rycker bort hårstrån från benen, eller andra ställen.
Efter att den har ryckt bort håret, får man röda utslag på hela benen,
men det är normalt, och går över på några timmar,
känslan när man använder Epilatorn är väl som att jämföra med
om någon skulle slita loss en hårtuss från dina ben
(nu lät de som om man har värsta mycket hår där men ni fattade jämförelsen va?)
Efteråt bränns det som attan..

Varför utsätter man sig då för detta?
JO , hårstråna växer inte ut på 4 veckor, och när de väl växer ut sitter de glesare,
man har altså tappat några hårsäckar som aldrig kommer tillbaka,
ju mer man använder Epilatorn, desto mindre hår har man kvar.
När hårstråna som är kvar väl växer ut blir det ingen stubb,
håret blir mjukt och tunnt.
Nu har jag just kört mina ben.. aj aj.. men de är så lena och fina nu så :)

Do you dare try?


Kommentarer
Postat av: Malin, Alice & Lowes Mamma.

AJ AJ! Men tror att det kan vara värt det ;)

2010-06-16 @ 12:58:09
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag har också en epilator och jag tycker att när man använt den några gånger vänjer huden sig och det gör inte lika ont längre. Dock tycker jag att håret växer ut fortare än vad det påstås att det ska göra. Det är alltså så att man ska få mindre hår också? Vet inte om jag märkt det.. hehe ;)

2010-06-16 @ 13:21:55
URL: http://friida88.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till Vincent

Shiiit aaaaj! ;P Haha kan förstå att det känns skönt att inte ha hårväxt på FYRA veckor, sjukt nice! :) Jag har funderat länge på att skaffa mig en epilator, men jag är nog en av dem som inte riktigt vågar.. fast jag vill våga :P Är dom dyra? Kram kram

2010-06-17 @ 18:24:21
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0