Svar på era frågor


 
Jag undrar hur en dag för er ser ut! Typ när ni kliver upp, hur ni äter, sover osv..
alltså mest då wiggo. Jag är inte så intresserad av vad du och chris äter eller när ni sover :P haha

Svar: Såhär kan en vanlig dag se ut (om inget ovanligt är inplanerat)
Wiggo vaknar runt 06.30-07 (oftast) Då får han välling som han dricker i våran säng.
sen går vi ut och slår på tv:n vilket är obligatoriskt på våra morgnar
(the voice, nyhetsmorgon eller barnkanalen är vad som står på)
inte så att vi sitter och tittar, utan mest lyssnar skulle jag säga.
Vi har riktigt mysigt på morgonen så frukosten för oss är "helig"
älskar att ta det lungt på morgonen/förmiddagen.
Wiggo och jag är oftast ensamma på morgonen, då C jobbar.
Vi 08 tiden dukar vi upp med frukost, då blir det oftast (för Wiggo) något utav:
gröt, yoghurt/fil med flingor, smörgås, juice, mjölk. Varierar det ganska mycket.
En sak som alltid finns med är ost, det är hans favorit.

Sen är det lite lek inne i Wiggos rum eller en promenad ute.

Vid 10 tiden brukar Wiggo få en frukt, då är hans favoriter banan, persika/aprikos eller melon.
Sen efter det brukar han själv känna sig trött så han hämtar napp och snuttarna, sen får han sova.

Under tiden Wiggo sover, lagar jag mat, städar eller vilar och planerar för dagen.
Han sover minst 2 timmar, så vid 12-12.30 blir det lunch.
Har ett matschema så det blir varierad lunch, ganska enkel mat, och sånt som han gillar.
Vi äter nästa bara kyckling, fisk och köttfärs.

Sen träffar vi vänner, leker, är ute eller hittar på något annat ungefär fram till kl 16
Då äter Wiggo oftast något lätt mellis, som frukt, och ibland sover han nån timme, ibland inte.
Annars hittar vi på något kul!

vid 18 tiden äter vi kvällsmat (middag) Det varierar väldigt mycket,
ibland äter Wiggo gröt,youghurt, smörgås men oftast har vi något lagat.

Sen går kvällen åt till bad, och vårat obligatoriska "läsa bok mys" resten av kvällen,
fram till kl 20-21 då somnar Wiggo med välling.

Sen är det BF (barnfritt) och vi slappar i soffan, kollar film, datorn osv.
Ibland vaknar Wiggo till på natten, ibland inte, men oftast somnar han om efter lite gos, ibland välling.

Vi går och lägger oss vid 24-01 tiden oftast! Sen är det samma sak dagen efter.

Vad drömmer du om just nu? Stort som litet, något du tror kommer att slå in snart eller inte :)

Svar:
Just nu drömmer jag om att hitta det perfekta hemmet, där man vill stanna livet ut. Är svårt att finna det, och jag står ännu i valet och kvalet om hus/lägenhet och vad jag egentligen prioriterar här i livet.
Förr tänkte jag alltid "bara jag får ett hus" men har tänkt om lite ang det. Kanske radhus är mer för mig egentligen, hm.. det tåls att fundera på, och mina drömmar just nu är angående det.

Sen drömmer jag såklart om att slutföra mitt körkort som jag började med för många år sedan.
Jag vet att jag kan köra bil, och uppskrivningen är inga problem för mig för jag har bra läshuvud (har redan fått godkänt en gång, men måste nu göra om den), men det är att ta tag i det som är det jobbiga, när hittar man tid till sig själv när amn har småbarn, den tiden finns nästan aldrig, och om den finns går den oftast åt till att sova eller återställa hemmet hehe.. Jag behöver nog öva på mina förarkunskaper bara så går det nog vägen.

Hur långa är du och chris?
Svar
: Jag är 1,55 lång, vet ej hur lång C är men jag tror han är över 1,76

Vad ska W börja på för dagis? ("vanligt" eller typ ur och skur?)
Svar
: Vi har sökt till en vanlig förskola, som har en avdelning bara, vill inte ha för stort.
Det var en förskola som verkade mysig, men vi får se när han börjar :)
Vill absolut inte att han ska gå i ur och skur förskola, tråkigt att vara ute JÄMT!
barnen behöver leka inne också.

Har du vart ut på krogen själv än?
Svar: Jag har varit på fest, men krogen är inte riktigt min grej, dricker inte alcohol (så ofta)
så krogen är inget jag ser fram emot, har egentligen aldrig gjort, utan hemmafester är mycket mycket roligare,
förr drack jag betydligt mer än nu, nästan varje helg FEEEST, så det känns som jag vuxit ifrån det nu.
Tar hellre en tjejkväll och snackar lite skit, än en helkväll ute på krogen, fullt med äckliga singelgrabbs som klänger, nej tack! :)

Hur ser en super bra dag ut hos er? (sådant som ni gillar)?
En superbra dag hos oss är när Wiggo är på bra humör, och vi är pigga,
när allt går vägen, och inga hinder finns. Förmodligen hittar vi på någon rolig aktivitet.
Vet dock ej vad :) vi kan nog göra det mesta om vi bara vill.


Tack ni som frågade, hoppas ni blir nöjda med svaren!

Kommentarer
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Jag är super nöjd!!!

Tack själv att vi/jaG fick ställa frågor till dig!

Jätte roligt och läsa ju!

Kramisar!

2010-07-11 @ 17:05:14
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0