Osynlig

Jag är så trött, att det är sommar och 100grader varmt gör ingenting bättre,
jag kan aldrig sova, och varje dag tänker jag: jag borde fixa håret,
jag borde fixa naglarna jag borde göra det och det med mig själv,
men det lyckas alltid bli bortprioriterat för Wiggos eller någon annans skull.
hur var det egentligen när man bara hade sig själv att tänka på? minns inte ens..
Jag skulle behöva åka iväg till ett vilohem (spa) nån vecka, bara ta hand om mig själv
och få mig själv att känna mig vacker och fin,
ser ut som white trash just nu känns det som.
Det vet jag ju att jag inte gör inners inne,
men var så länge sedan som jag bara gav mig själv tid,
jag hinner inte.. C jobbar hela dagarna och jag är hemma med Wiggo,
det ska vara så och det är bra, men nu när Wiggo bara sover en gång/dag
så har jag verkligen fullt upp. Och blir det en gnutta ensamtid
så slocknar jag eller måste städa och göra sysslor.
Jag behöver en hushållerska haha.. tänk att få slippa tänka på städ och annat.

Känner mig osynlig ibland, tur att jag tänkte lite på mig själv häromdagen och klickade hem ett jävla stort klädpaket till mig själv både ifrån H&Ms nya höstsortiment och rean, då blev jag glad :)
Har ju inte köpt nya kläder sedan i maj tror jag? (mitt minne är sjuukt dåligt)
Ska visa bilder på det ja köpte nångång när jag orkar..


Nog med depp, behövde bara få skriva av lite vrede,
nu ska syrran och jag käka glass och kolla på
"In to the wild" med snyggingen Emile Hirsch, älskar den filmen!
Och känner jag oss väl så blir det Alphadog efter det
för att få sukta lite mer efter detta ögongodis (Emile Hirsch)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Ingen aning vem killen är men gillade namnet! Skulle man kunna döpa sin son till det perhaps...? Ska lägga till det på namnlistan iaf ;) tack.

2010-07-22 @ 19:21:30
URL: http://insidesophie.blogspot.com
Postat av: caroline

I know the feeling :S

2010-07-22 @ 20:59:39
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till Vincent

Hehe oj, jag tror jag hittat nån som känner som jag ibland.. Innan man hade barn gjorde man massor, men jag minns knappt hälften eftersom all ens tid går åt att finnas för sitt barn. Jag tycker självklart att det är det viktigaste! Men sen, när man kan.. då SKA man ta hand om sig själv, det behöver alla.

Kram till dig :)

2010-07-22 @ 21:23:36
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Vet hur du känner dig... Se till att komma iväg en sväng ensam, om bara för några timmar. Det kan göra mycket! :)



Kramar!

2010-07-22 @ 22:56:56
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Mmmm sådär känner jag med ibland...

Att jag som person inte finns, Jag är bara mamma!

Men den där Nicole som en gång fanns är som borta för det finns inte tid för henne...

Men självklart gör jag mitt allt för V och han går i första hand men man glömmer sig själv...

När kvällen kommer så stupar man eller så vill manhinna kolla data,tv... så inte kör man ingån med spa då:-(

Sånt gjorde jag alltid på kvällar nätter förr...

Har typ gjort ansiktsmask 1 gång sen V kom, Förr gjorde jag det 2 gånger i veckan:-D

Men men kanske är mitt fel oxå...

Hoppas du snart får lite extra tid till BARA DIG!!!!

Det är du värd efter allt underbart jobb med den lille prinsen!

Ska jag skicka över D Trump TILL DIG?:-)

Hahaha!

Många kramar ifrån oss!

2010-07-23 @ 21:34:02
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja, det är lätt att glömma bort att ge sig själv tid när man fått barn! Man prioriterar alltid barnet först och visst är det rätt, men man får inte glömma bort sig själv heller! Lite egentid gör att mamma mår bättre vilket även är positivt för barnet! Så se till att hitta åtminstonde små stunder då du får hämta andan och bara vara Christine!!!

2010-07-26 @ 23:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0