Kattens näsa


Just in the right moment..

Wiggo är helt inne på kroppsdelar just nu: näsa, ögon, mun, öron och nu senast naveln.
Han brukar kasta sig rakt på mig med pekfingret i högsta hugg och peka på min näsa,
"mammas näsa" säger jag då, näsborrar är också kul haha..
När jag sedan ger en fråga tillbaka : Vart är Wiggos näsa? så pekar han på sina öron,
inte helt lätt det där, att man har ett ansikte på framsidan som man inte själv ser mer än i spegeln.
I alla böcker pekar han på näsor, ögon, munnar, han har även börjat peka på kattens "näsa"
vi har inte avancerat med "nos" utan vi säger näsa.

Idag fick han 3 böcker fulla med kroppsdelar att peka på,
och det bästa var ju att det var flikar som han kan öppna, det gillas här hemma.

Jag känner mig mycket bättre nu på kvällen, har iofs tagit alvedon, men hoppas på en bättre dag i morgon.
Wiggo ska till mormor och morfar i morgon, och ska väl vara borta några dagar.
Jag ska ta det lungt och kurera mig, har faktiskt hittat lite härliga prylar
som jag absolut måste pryda mitt hem med. Mer om det i morgon..
nu blir det att vika ihop lapen och sova, Zelda ligger här brevid och gör mig sällis.
Natti mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till Vincent

Jaa visst är dem söta när de pekar sådär ;D Vincent kör samma stil med att peka på alla ögon och näsor osv, tycker verkligen det är jättesött och tänker att min lilla skrutt är begåvad ;)

Hoppas du blir frisk snart!! :)

Kram från oss

2010-07-18 @ 07:26:55
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Skönt att du känner dig bättre. :)

Kram

2010-07-18 @ 08:58:41
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0