Hus/Lägenhet ?

Ni som följt bloggen vet ju att vi letade efter det perfekta huset, men nu har jag tänkt om lite.
För det första kan jag inte hitta "drömhuset" det är för dyrt eller för ruckligt.
är fult eller för nytt (vill ha ett gammalt) det dyker aldrig upp.
Vill ju inte lägga över 14.000 på hyra ,sen el osv, det är inte värt det just nu.

Sen har jag även funderat över om tiden verkligen finns,
just nu känner jag att all min tid går till Wiggo,
känns ju som om jag knapt klarar av en lägenhet haha,
ett hus är ju så mycket mer än bara "ett hus"
Massor underhåll, massor utav saker som ska lagas,
inte bara att ringa någon som man gör i lägenhet.
Nej, jag tror det får vänta några år.
Jag vill hellre lägga mina pengar på Wiggo just nu,
han betyder mer för mig än allt annat.
Och jag gör hellre roliga saker tillsammans med min familj,
än att ha ett snyggt och fräscht hus,
visst det skulle inte skada att bo snyggt,
men det är inte allt. Livet är så mycket viktigare, och tiden med sina barn är helig enligt mig.
man får aldrig mer igen den tiden som är nu.
Sen kan man ju faktiskt bo i lägenhet poch ändå trivas och ha det riktigt snyggt,
den enda skillnaden är ju att man inte behöver laga saker själv,
eller ens betala för! 

MEN jag tänkte i stället att vi skulle ta och hitta en större lägenhet,
med uteplats som är "lagom"
Det kan jag väl iaf klara av :) Utan att försumma Wiggo!
Ett hus kan komma sen när barnen är lite större.
Nsta sommar vill jag bo i en ny lägenhet med uteplats!!


Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till Vincent

Precis som vi med tänkt eller ett radhus som inte är för dyrt, till nästa sommar förhoppningsvis :) Tänker ni leta inom linköpings kommun då?

Är du fortfarande på att ses nån dag förresten? Det är ju så skönt ute nu så vi borde ju ses o leka med barnen :) Om Wiggo och du vill såklart? :)

Kram på er!

2010-07-04 @ 19:43:16
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja hus hinner vi förhoppningsvis med om några år :-)

Förstår din längtan, men hyra är ju också ganska bra!



Kram

2010-07-05 @ 16:45:19
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Ni hinner med det sen ska ni se!

Visst skulle det var mysigt men samma fråga stä'ller jag mig, är det värt det?

Vill jag bo fint och "sluta leva" eller leva och bo skapligt/lagom/fint/och helt okey!?

Vi skulle vilja ha ett radhus men kommer aldrig något som har DET...

Bara skit eller multi dyrt, Oftast skit fula...

Kram!

2010-07-07 @ 23:36:12
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Hahaha jag måste skratta... Så är vissa invandrare tyvärr!

Dom bara "roffar" åt sig och skiter i alla som inte tillhör deras släkte...

Om jag skulle ha kommit till deras land skulle jag verkligen ha varit reserverad och visat respekt men NÅGRA har tydligen missat ordet respekt, Eller så är vi så otroligt olika att vi inte ens tänker på samma sätt och bara förser "oss" själva...

Skulle kunna skriva en bok om alla dåliga erfarenheter jag har av invandrare, men jag vet att alla är inte så men man börjar undra vart allt ska sluta...

Kram på er! Ta med er en ko ocj gilla ni nästa gång;-)

2010-07-07 @ 23:40:38
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0