En bra dag



Inatt sov Wiggo hela natten utan skrik, bara ett litet sängbyte vid midnatt,
men sen somnade han om som ingenting. Jag känner mig utvilad,
vilket jag inte känt på 2 veckor, eftersom Wiggo revolterar här hemma.
Han har vägrat att sova, vägrat att äta, skrikit högre än vad öronen tål ;)
Men nu äntligen verkar det ge med sig.

Alla föräldrar verkar skylla på tänder, så fort det är något,
det ska inte jag göra, jag tänker bara konstatera att han fått 4 nya tänder för någon vecka sedan.
Det var välkommet, nu har han 8 tänder.
Antar att han kommit in i en utvecklingsperiod, där uppror mot mamma och pappa är kul,
för det märks att han tycker det är roligt när vi bråkar med honom.

Jag är en optimist, och jag ser inte det "dåliga"
jag ser bara det bra, så jag har tagit detta med en klackspark,
I förrgår låg jag i våran säng, trött som fasen
och bara skrattade när jag hörde hur C kämpade där ute för att få Wiggo att bli glad igen,
haha det var så komiskt, han körde med alla knep verkligen, men inget hjälpte.
Som IKEAS nya reklam har ni sett den?, pappan får stå i en konstig position bara för då är barnet nöjd hehe.

någon gång går det väl över, alla barn är såhär,
så är det att ha barn, visst är det jobbigt,
och man undrar ibland vad man gett sig in på,
men kärleken jag får av Wiggo när han är sitt vanliga jag,
är övermäktig, jag blir varm i hela kroppen när han kryper upp i min famn och vill gosa,
eller de mysiga sagostunderna vi har varje dag.
Kärleken till mitt barn får mig att klara alla motgångar.

Så därför märker jag inte av det negativa, försöker se det positiva.
Igår åt han massor mat och kvällsmat, underbart.. precis vad han behövde.

Jag gjorde även egen rabarberkräm igår,
och den älskade han, ville bara ha mer och mer..
Idag ska vi försöka hitta på något skoj,
det är ju fredag :) Pappa C är ledig hela helgen,
så det ska bli kul att inte vara ensam mer ♥

Nu sover Wiggo efter lite skrik,
men det gick ändå förvånansvärt bra! Ljusare tider wiiee
Igår fick jag två nya inredningstidningar i brevlådan,
så nu ska jag i lugn och ro plöja igenom dem,
och finna lite inre lugn och inspiration.

Till er som undrat: Badrumsförvaringen i förra inlägget är ifrån Jysk och kostar lite över 1000-lappen.


Kommentarer
Postat av: Angelica - tvåbarnsmamma, o lillasyster i magen <3

javisst, barn har utvecklingsfaser flera ggr om i livet..eller också såkallade "trotsåldrar" ;) melvin har haft sånna utvecklingsfaser flera ggr om. nu är han som en minitonåring här hemma..o maja, oj vilket humör hon fått, inget mot hur hon varit tidigare - två-års trots månne? :) visst är det jobbigt, men bara stå ut o försöka som du, tänka positivt..men ibland är det svårt! :/



oh va gott med rabarberskräm! jag älskar't! min pappa brukade göra det när vi bodde hemma...så gott! :)

2010-07-16 @ 12:31:46
Postat av: YUME by Ellie

Hejsan! Har en del smycken som jag tror skulle passa dig !



Kika gärna in på personliga smycken till bra priser!!

Fri frakt, som alltid. ♥

2010-07-16 @ 22:21:05
URL: http://yumejewelry.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh, självklart att han måste få leva ut lite... Han utvecklas ju till sin egna individ :) Hoppas allt är fint med er och ni njuter av den fina sommaren! Kram

2010-07-17 @ 08:15:10
URL: http://tjolanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0