Varför?


Tittade på Nyhetsmorgon som vanligt,
så visar de olika filmer och då dyker dokumentären "The Cove" upp
Jag pallar inte, jag vill inte veta.. mår bättre av att inte veta vad som försegår i världen.
Jag kan ändå inte göra något för att förhindra det!
Önskar att jag kunde, men ja har inga pengar och absolut ingen makt.

För er som inte vet vad "The cove" är så är det en dokumentär om en hemsk delfinjakt som pågår i japan eller kina eller vart det nu var, de massmördar delfiner i en liten bukt, hela vattnet är fullt av blod, delfinerna skriker fruktansvärt och de bara dödar och dödar!! de som inte dödas tas in i fångenskap.

Jag får tårar i hela ögonen, jag klarar inte av att se när djur far illa, jag önskar att jag kunde mörda varenda en av de där idioterna på samma sätt som de gör med delfinerna, kasta ner dem i bukten och bara döda.. haha
De vore de värda! Önskar att alla delfinerna kunde komma hem hit o bo i mitt badkar ;)

Fy varför måste de visa sånt på tv.. ja kan inte släppa det :(

Kommentarer
Postat av: Louise,mamma till Alva

Det är ju verkligen frustretande, känner att behövet av att sova finns ju där.

Man är ju ingen supermorsa, hehe.

2010-01-15 @ 09:16:27
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: Annika

Vi såg den dokumentären för ett tag sen, den var faktiskt riktigt riktigt bra och medryckande!

2010-01-15 @ 11:49:55
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Lotta

uch, jätte hemskt ju!! Fattar inte vad det är för människor som kan göra så där. Dom kan ju verkligen inte ha några känslor alls. Kan inte heller se på det, men det är bra att de visar vad som händer, hur ska man annars kunna stoppa det om inget vet? Heja att någon gör något!

2010-01-15 @ 13:21:06
URL: http://sessancharlotte.blogg.se/
Postat av: Annika

Nej, det trodde jag inte kunde misstolkas, jag blev medryckt av dokumentärens skapare, de som utför en aktion mot dödandet.

2010-01-15 @ 21:32:52
URL: http://Wilanand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0