Svar på era frågor

Hann ju bli ett par frågor över helgen :)
det tackar jag för!

Här kommer mina svar:

När har ni planerat att Wiggo ska börja på dagis om han ska gå på dagis vill säga:-)?
- Wiggo ska gå på förskola, men vi vill inte att han ska börja så fort han fyllt 1,
så vi siktar mer på 1½ eller 2 års åldern! Förhoppningsvis kommer han in på min favoritförskola här i Valla!

Hur träffades du och Chris?
- Vi träffades på gamla hederliga Lunarstorm haha..
sen efter nån månad flyttade jag hem till honom!
Flyttade från Motala ända till Östhammar till en främmande karl, de ni ;)

Hur ser Wiggos sovtider ut?
(börjar på morgonen)
Wiggo vaknar runt 8 tiden, sen somnar han igen vid 10-11 tiden och sover fram till lunch ca 12.30
Sen är han vaken ganska länge, och somnar oftast efter mellis vid 15-16 tiden,
då sover han inte lika länge utan oftast bara nån timma.
Sen somnar han för natten vid 20.30-21 och sover fram till 5-6 tiden, då vill han oftast ha mat.
Sen somnar han om och vaknar runt 8 på morgonen!
Självklart blir det ibland lite ändringar i sovtiderna, av olika anledningar, men oftast ser det ut såhär.


Ditt favorit resemål i sverige eller utomlands?
- Jag har bara varit utomlands en enda gång, det var 2004 över julen, då åkte vi till Lanzarote.
Men mitt önskeresmål är absolut till Afrika, skulle nog inte våga åka dit, men det vore så häftigt!
Sen gillar jag Grekland också, men Afrika slår det!

vad skulle du göra om du hade obegränsat med pengar?
- Hm.. vad skulle jag INTE göra haha..
Jag skulle först och främst betala räkningar, sen skulle jag köpa ett stort lyxhus vid vattnet,
jag skulle inreda hela huset själv. När allt var klart skulle jag gå ut på en rejäl och då menar jag REJÄL shoppingrunda och handla precis allt jag vill ha.
Sen skulle jag resa iväg med alla nära och kära! :)


hur var du som ungdom?
Jag var helt tvärtemot vad jag är nu!
Mellan 13-16år!
Jag festade ganska mycket, gjorde dumma saker och hade en dryg attityd.
Tänker inte gå in närmare på det,
men jag är som en helt ny människa sedan jag började gymnasiet.
Och det är jag glad för! Har tappat många gamla vänner, men inget jag sörjer direkt.

Vad får du all din inspiration ifrån?
Om du menar till inredning, eller? isf får jag det ifrån olika tidningar,
min egna fantasi och faktiskt en hel del favoritbloggar!


Vad ska du göra efter mammaledigheten?
- Jag vill helst läsa och jobba samtidigt! vill bli något inom inredning/design.

Läser du många bloggar?
- Jag läser inte så många bloggar, har precis ränsat min bloglovin så nu har jag bara 6st bloggar kvar där,
och de är inredningsbloggar och mina närmsta vänners bloggar!
Ibland klickar jag mig in på andras bloggar och läser lite då och då.
Tycker mest om att läsa om inredning, eftersom det ligger mig närmast!

Vad är ditt bästa inredningstips till oss som kanske inte kan så mycket om inredning?
- Svårt att säga, jag tror att alla har sin egna personliga stil, och den ska man aldrig ta bort,
man kanske gillar avskalat, eller lantligt, eller indisk inredning, eller något helt annat..
 men gör inte ditt hem till en tidning, sätt alltid din egna prägel på hemmet,
och tveka inte att använda personliga saker som just du gillar!

Vad är viktigast i ett hem (i inredningen altså)
- Jag tycker att det viktigaste är som ovan, OCH mysfaktorn.. man kan alltid få till det lilla extra mysiga.
Det som får en att längta just till sitt egna hem, det som gör att man njuter av att vara just hemma!


Hur ser ditt drömkök ut?
Om jag skulle få chansen att designa ett kök skulle det vara en vit tapet med glänsande struktur på.
skåpen skulle vara enkla och vita, helt utan handtag och knoppar.
Bänkskivorna vill jag ha i vit sten, inte marmor utan hel vita.
Kaklet skulle jag vilja ha även dem i blänkande vitt, avlånga 10x2cm typ.
Golvet skulle vara antingen mörkt trä eller vitbetsat. Det var väl det!
Sen skulle jag ta in vackra färger på gardiner, och prylar!
Kylskåp och andra vitvaror ska vara inbyggda i skåpen.
Ett kök ska vara enkelt och fräscht tycker jag, med massa råvaror som syns (frukt/grönt)

Tycker du att erat hem har blivit så som ni velat ha det?
Vi har inte gjort så mycket med det, förutom att måla väggarna vita.
men det är vi jättenöjda med!


Vilken är din favoritfärg?
- Min favoritfärg är rosa, sen gillar jag även brunt,vitt och orange.

Om du har en favoritblomma vilken är det då?
- Jag gillar alla blommor, men min favoritblomma är LILJAN, helst i ljusrosa, eller vitt.

Vart i sverige bor ni?
-
I Linköping i östergötland

Hur ska ni fira Wiggos 1årsdag?
- Det har vi inte bestämt än, är ju några månader kvar!
Men det blir nog med släkt och vänner!
Och en superfin tårta en aldeles speciell för Wiggo!

Jahapp det var denna frågestund.
Hoppas ni är nöjda med svaren!


Kommentarer
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Mycket bra svar :)

2010-01-17 @ 16:36:55
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0