Rensa i röran..



Idag har en komet slagit ner i vårat hem, big bang på nytt här i Ryd!
Vilken otrolig röra.. vi har spenderat hela dagen med att flytta ner ALLT från vinden ner hit.
Vi behövde verkligen rensa, och nu har jag rensat bort skräp, packat ner saker vi inte använder, '
delat upp allt i kategorier: krukor, prylar, gardiner,filtar osv..
och packat ner fint i lådor som jag skrivit namn på.
Wiggo fick också en fin låda, eftersom han växt ur alla kläder under 74.
Små barn filtar, små handdukar och annat "bebis" sött.. fick flytta ner där.
Han är ju stor kille nu hehe, sen har jag en stoooor Kasse kläder till fam Asklund,
som vi så snällt fick låna när Wiggo var liten, den har stått här ett bra tag,
men vi glömmer den alltid när vi träffas.

Så skönt att få ordning på alla saker där uppe, nu vet jag mer vad vi har och inte har.
Hittade även idag massa prylar som jag hade glömt att vi hade,
lite fick komma ner, och lite fick packas ner igen i väntan på bättre tider :)

Vi är långt ifrån färdiga, nu har vi röran här nere att ta hand om istället.
Åhh det är så stökigt, och jag HATAR när det är stökigt.
Alla saker ska ha sin plats.. jag är pedant med sånt.

På tal om en annan sak, hittade en låda med massa bebis-flick-kläder
åhh så mycket fint vi har köpt, vi visste ju inte om W var en pojke,
så vi köpte och fick lite flickigt också.
Men än är det ju inte slut på barnafödandet i den här familjen,
får packas ner och vänta några år, så kanske vi kan ta upp det igen.
Eftersom vi ska ha 4 barn. :D fast 3-4 år mellan dem!

Kommentarer
Postat av: caroline

Taaaaack :)



gud det är så skönt med sånna rensar dagar, jag fixade och rensade messor när vi flyttade nu sist. Skönt att få sånt gjort, händer inte så ofta :)

2010-01-21 @ 17:45:29
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Annika

Aha, hade vi mer kläder hos er? Så bra, har ju en väninna som ska få sin första snart så tänkte ta med lite grejer då jag åker ner till en väninna som bor i samma stad. Kan jag ta med lite kläder också då! =) Har ni ny soffa förresten? ser ut som det på bilden. Ja, fastnat och fastnat, det blev liksom så när gardinerna bytte plats, hehe.

2010-01-21 @ 18:17:39
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Hehe....om ni har haft EN komet så har vi isf haft ett stort komet-regn.....snart blir jag galen känns det som.



Härligt att ha fått rensat en massa....borde sätta igång jag med istället för å sitta här.



kramar

2010-01-21 @ 20:35:12
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: MiaMaria

Hejsan!



Vad härligt att få städa och det ordentligt!!!

Rörigt ett tag men ack så skönt när det är klart!



HA det så gott och tack för din kommentar!

MiaMaria

Postat av: Nicole

Gud så skönt och ha det gjort! Visst är det lite ledsamt och lägga undan "bebis" grejor?:-) känns som en del är över...men det står 2000000 nya framför oss,så man får väl tänka så:-)

Jag kan ta kort på vincents rum sen när vi är klara! Nu är det mest bara massa saker som ska vara i hans rum men dom ligger i påsar osv...rummet andvänds inte just nu...men snart så;-) Men jag är sådan som inte kan börja förrens jag har ALLT! jag vill inte ha det halv klart,då kryper det i mig!

KRAM PÅ ER!

2010-01-21 @ 21:59:58
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

Vi bodde också i ryd! Var bor ni där?



Kram!

2010-01-21 @ 23:10:00
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

Haha det var nåt jag skrivit till nån annan, som sparats... så ignorera! ;-)



Vi bodde på 23!



Kram

2010-01-22 @ 08:14:59
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Emelie

Tycker också dom är fina :D Ska kanske köpa en sån jacka med stjärnor på :) Beror på hur mycket den kostar ;)

Jasså :D Vad har ni pysslat med?

Kram

2010-01-22 @ 09:41:59
URL: http://davidminprins.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejhej! Ramlade in på din blogg av en slump och ser då att du bor i Ryd, vilket jag också gör, och lite längre ner har du skrivit om Östhammar, därifrån jag kommer ifrån (nästan i alla fall, Österbybruk). Liten värld! :)

2010-01-22 @ 09:47:32
URL: http://sofiebex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0