Sovdags?





Jag bara satte mig ner förut när Wiggo hade somnat och tittade ut över rummet..
Wiggo har rivit ut alla böcker ur hela bokhyllan.. hur har han lyckats/hunnit?
Han har hittat en toapappersrulle som nästan var full och rullat ut allt papper,
jag har flyttat på rullen 100ggr men han lyckas alltid få tag i den.
Han har rivit ut alla våra skor, kastat leksaker i hela hemmet..
nappar.. haklappar..leksaker..tvätt.. jag blir tokig!
Jag orkar inte ens ta tag i det idag, i morgon ska vi storstäda här hemma,
jag måste göra det ofta, dels för att det blir så stökigt, dels för att vi har två djur,
och dels för att jag älskar lukten av olika medel..

Idag har jag kikat runt lite på mysiga kuddar, fluffiga täcken, vackra överkast,
härliga plädar och söta sängkappor.. hur får alla till det?
När jag tittar på tv (mest Amerikanska program) eller kikar i tidningar,
 så ser deras sängar så mysiga ut, man vill bara krypa ner och aldrig gå upp.
När de har bäddat sängen så har de 100 kuddar som pryder sängen,
fluff och mys.. jag vill också ha så!!
Skulle vilja ha det i vitt lite ljusrosa detaljer eller mörkbruna detaljer.
Vart ska man hitta sånt som inte kostar skjortan?
Har redan kollat på ellos och de där ställena, men vill inte ha så mycket krusiduller som de har.
Vill bara att sovrummet ska kännas härligt. När jag bäddar och fixar så blir det bara platt,
och "svensson" tråkigt.. Jag behöver kuddar massa kuddar och ett nytt överkast!
aja.. någon gång kanske man hittar det man letar efter :)

Nu ska jag nog sova.. spela sims? sova? spela sims.. sova.. hm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0