Ordspråk som har betydelse för mig!

Hej mina vänner!
Tänkte slänga in lite bra ordspråk som betyder mycket för mig.
Jag har fastnat för dem, så ett bra sätt att ha alla samlade så är det ju att skriva dem här.
Kanske finner även ni något bra i dem. Ordspråk kan ju tolkas på olika sätt,
och betyda olika för varje individ som läser dem.
Skriver in dem helt utan inbördes ordning.



" Ger du dina ovänner tillräckligt mycket rep, så hänger de sig själva "

" En av anledningarna till att inte dricka, kan vara att man vill veta när man har roligt "

" Gud har tre önskningar av sina barn: Gör det bästa du kan, där du är, med det du har, nu " 

" Avundas aldrig någon hans sken av lycka. Du känner inte hans hemliga sorger "

" Barn brukar leva upp till det du tror om dem "

" Barn är den fattiges rikedom "

" De döda är inte borta, de har bara gått en bit i förväg "

" Medlidande är din smärta i mitt bröst "

" Bekännelse är första steget till försoning "

" Borta från ögat, borta från hjärtat "

" Hellre äta gröt tillsammans, än fläskfilé ensam "

" De största tiggarna sitter vid kungens bord "

" Man har aldrig så lite att man inte kan dela med andra "


Det var några finns så många bra, och jag brukar skriva ner dem i en speciell bok när jag hittar dem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0