One done 2 to go

Godmorgon mina vänner..
Nu har jag tagit min första shake på många år.
Jag drack bara hälften, så jävla äckligt.. ja mår redan illa.
Men jag ska verkligen försöka klara av en dag (tar en dag i taget)
jag har ett mål, men än så länge gäller det att vänja kroppen vid shakarna,
och att dricka vatten, ja som aldrig dricker vatten annars (nästan aldrig)
Jag hoppas att det kommer gå likabra som sist då gick jag ner 10kg på 5 veckor.
Och jag gick inte upp dem igen, förrän ja blev gravid, det var en fälla för mig,
för som gravid fåååår man ju äta vad man vill :D
men nu är det andra bullar nu ska den gamla Christine försöka ta tillbaka sin plats.
En dag i taget som sagt, men vet av gammal erfarenhet att de första 3 dagarna är värst.
Sen flyter det bara på.
Har lagt upp mina mål i små bitar, så jag kan glädjas ganska fort av att uppnå dem.
Jag har också en målvikt som jag vill komma till, men än så länge är det långt dit.
Ska börja med att klara av en dag, och för varje dag jag klarar får jag shoppa en sak/plagg :D
bra va? det kommer få mig motiverad!
Det första jag vill ha är ett par nya slapp/mys brallor så det ska ja shoppa i morgon om jag klarar idag!

Jag hatar snön och tänker inte gå ut förrän den försvunnit (för promenader)
så jag får träna lite här inne så länge. sen så fort det börjar bli vår, ska jag ut och knalla.
OM allt går som det ska, har jag nått min målvikt om någon månad.
Räknar med 2kg i veckan, om jag håller mig till shaken.

Funderar på om man bara ska dricka shaken, eller kombinera den med frukt och grönsaker?
så man får lite att tugga på.. hur har ni gjort?
Jag dricker 3 shakar per dag, klarar inte av mer, står att man ska dricka ca 5-6 st.. då spyr jag.
men jämnar upp med vatten, och jag har kommit på en bra sak, som kanske kommer funka.
man ska ju ha i sig ca 2L vatten /dag men eftersom jag inte brukar dricka vatten så mycket,
kommer det bli en stor utmaning, så jag har tänkt att om man dricker 1dl varje kvart,
så borde det inte vara så svårt. Jag måste hitta bra knep.

aja.. Jag bara ska klara detta + att jag vill ha nya mysisar ;)
wish me luck

Kommentarer
Postat av: caroline

har du testar välja smoothiesarna nån gång? de är sjuuuukt goda :)

2010-02-23 @ 10:25:26
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Bella

Har aldrig testat shaken så vet inte riktigt hur det funkar. Bra att sätta upp små delmål och att ge sig belöningar. LYCKA TILL!!!!

2010-02-23 @ 10:34:38
Postat av: caroline

Ja.. de är ju nackdelen :S

2010-02-23 @ 14:39:11
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Bea

duktig tjej :D se bara till att dricka shakarna ordentligt o hålla koll på tiden så kmr de gå dvinbra :)

2010-02-23 @ 19:50:45
URL: http://botvidzon.blogg.se/
Postat av: carin

Jag har ätit vissa grönsaker och frukter (de som innehåller minst kalorier)

Jag rekomendrar verkligen de färdigblandade shakerna! Lite dyrare med så mycket godare! Finns i massa olika smaker! Naturdiet choklad och nutrilets smoothie är mina favo:)

Lycka till!

2010-02-23 @ 21:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0