Frånvarande

Jag har varit lite frånvarande men jag och Wiggo har varit bortresta några dagar.
Har inte riktigt haft tid för bloggen.
Nu är vi tillbaka, jag har massa bilder, men självklart så tog ja dem med syrrans kamera,
så jag får vänta på att hon skickar över dem.

Jag har äntligen fått tag på ett Yankee candle (doftljus)
De är så sjukt dyra, så ja har alltid velat ha ett men aldrig velat lägga pengarna på det.
Nu har jag en mor som blivit galen i doftljus, så hon ville köpa via nätet,
och jag skulle hjälpa henne med teknologin, som tack fick jag välja ett eget ljus.
Det blev medium, det fick räcka.
Det bästa är ju att det finns lock till, så tröttnar man på doft, stänger man bara till.
Mamma köpte "Clean cotton" och jag valde "Island Guava"

Chris och jag har just kollat på Avatar, helt underbar film,
även om jag tror att personen som skrivit berättelsen rökt på i flera år,
så mycket neon färger haha :) superbra film!
Chris har även fått jobb, och det känns så skönt! äntligen.

För att inte tala om hur skönt det känns att få sina efterlängtade pengar i morgon.
Ringde Försäkringskassan igår och frågade om de fått in pappret, de skulle nämligen ta 5  dagar för idioterna att få pappret, man kan ju undra vilken post de kör med? stenåldersposten?
De hade fått in pappret, men nu hade handläggaren glömt bort att titta på det, så det skulle ta ytterligare 4 dagar.
Då flippade jag ur och blev riktigt förbannad, ringde upp igen och fick prata med en trevlig person som skulle gå direkt till chefen med pappret, såhär lång tid skulle det inte ta. Och ändå har jag pratat m,ed ca 7 handläggare och alla säger olika. herregud.. Efter ett tag ringde någon annan handläggare upp mig och sa att personen som skrivit ut pappret till mig hade skrivit att Christine skulle ge sin föräldrapenning till Christine, det skulle stå Christopher först. Så nu skulle det ta ytterligare 5 dagar, för vi måste göra om hela proseduren, ja skrek att aj vill tala med deras jävla chef, om de gör fel får fan de stå för det. Efter ett tag ringde någon upp ej chefen, och nu helt plötsligt hade personen gjort en utbetalning till oss. Ska man behöva tjata och kräva att tala med chefen för att få sina egna pengar? Så i morgon kan vi ÄNTLIGEN betala räkningar.. fick ju inga pengar i januari, så detta var ju januari pengarna. Vad vi har väntat!!! Försäkringskassan kan ju börja leta ny personal, jag ställer gärna upp.
Vilka rötägg, leka med andras ekonomi sådär. Tur för henne att hon tog på sig deras skuld i detta, det ville hon först inte göra, utan försökte få mig att tro att aj gjort fel, men som sagt alla med lite vett i huvudet vet ju att det inte var jag som skrev ut pappret, åhh äntligen är denna procedur över.

Nu ska vi fira jobbet genom att glo på nya Beck filmen som kommit ut :D

Kommentarer
Postat av: Bella

Skönt att det löste sig med pengarna till slut!!

Lustigt att det alltid ska behöva bli strul och att man ska behöva vänta - särskilt när det är de som gjort fel!!!

2010-02-10 @ 07:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0