Det vankas indiskt..

Jag är skapligt arg på försäkringskassan,
de har "tappat bort" mina papper om föräldrapenning,
så helt plötsligt denna månad så fick jag inget.
PANIIIIK hur sjuttan ska vi klara oss?
Vi handlade mat för allt vi hade kvar, så på den fronten är vi lungna.
MEN räkningar!! hur sjutton ska vi kunna betala dem nu?
hyran är betald, men resterande..
Blir så irriterad på att de slarvat bort våra uppgifter, det är våran ekonomi det handlar om.
Man kan inte leka med andras ekonomi.
Ska de betala alla påminnelser och skit som kommer komma då eller? NEJ, de kan de ju inte.
Blir så jävla arg, nu har de iaf skickat ett nytt papper, som jag måste skicka iväg.
Och sen får jag föräldrapenning som vanligt igen fram till augusti.
Jävla skit ställe.. nu är det kris här hemma...
JAG HATAR ATT INTE BETALA I TID!!!!!!

Nu till något lite irriterande (vi kör det irriterande först) haha..
I förmiddags skulle jag lägga Wiggo, han hade precis somnat,
vad händer, jo grannen börjar borra så W vaknar upp i panik.
sen blev det tyst, då somnade W om, och då börjar de igen..
Så typiskt, nu sover han iaf, trots renoveringen så verkar pågå brevid.


Nu till det roliga/goda (mest goda)
Jag och syrran fick hjärnsläpp när vi skulle tänka ut mat,
så vi letade recept, och ett recept som vi redan hade ingredienserna till var
ett par underbart goda indiska köttfärsrullar i het sås.
Tro mig det doftar ljuvligt i hemmet, och det smakar likaså (redan varit och nallat i såsen haha)
Så även om jag måste oroa mig för räkningar, så får jag iaf äta gott!
TACK WILLYS hihi

Dessutom finns ett paket till mig i Vallarondellen :D undra va de kan vara?
Sponsring från alla tävlingar jag haft kanske? så kul när de skickar varor för att tjata till sig att jag ska ha tävlingar osv, tröttnat på det, men jag vill gärna ha deras gratis varor! :D

Jag sitter dessutom och tänker på om jag har något nytt /tips/pryl i inredningsväg som jag kan skriva och visa er,
det har jag säkert, ska lägga upp det senare!

Kommentarer
Postat av: Bella

Herregud!!! Har försäkringskassan slarvat bort pappret måste de väl ta sitt ansvar!!!! Be att få tala med deras chef - det gjorde en kompis och då fick de helt plötsligt bråttom. Pengarna fanns på kontot dagen efter! Hoppas det löser sig för er!!!

2010-02-01 @ 11:28:27
Postat av: Annika

tråkigt när ekonomin brakar ihop! Men du fyller alltså i månad för månad för fp? Jag vet inte om det är så att du kanske inte har tillgång till det, men jag fyllde i hela perioden jag skulle vara hemma på en gång på internet. Det höll på att skita sig där också då ingen tittade på mitt ärende förrän jag ringde och frågade men det var bara inför första utbetalningen, sen har det gått automatiskt varje månad. Bara ett tips, så ni slipper problem i framtiden! Hoppas det löser sig för er, önskar man hade mer att hjälpa till med =(

2010-02-01 @ 12:47:22
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Annika

Jahaaa, då fattar jag. Så typiskt att det skulle krångla då =(

2010-02-01 @ 15:15:42
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Annika

Jaha, vad skönt, då löste det sig med andra ord. Haha, ja jag trodde alla förkylningar gick över på en vecka men ja, det är i alla fall på upphällningen nu så kanske onsdag blir dagmamma.

2010-02-01 @ 16:10:18
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Nicole

Men gud! typiskt fk faktiskt... har oxå vart med om att de slarva bort paprena och fick inget den första månaden!hade tur att skatten kom och att man kunde leva på dom pengarna då men den kommer ju inte varje månad.... hoppas de löser sig,ring o ring...jag ringde som en tok och de hade lagt mitt ärende som nummer ett sa de ialf när ja tjata på dom men de tog ialf 3v. fy jag hatar borrar! sådär har vi varannan dag typ pga denna renovering och man blir så sur när man försöker lägga dom små och så somnar dom,10min senare vaknar de i panik och så lyckas man igen och de vaknar osv...tillslut har vi fått fly ut bara för att han ska få sova! typiskt sådant där:-( kram!

2010-02-01 @ 18:26:57
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Nicole

ah hjälp ropar Vincent!Tack Wiggo för hjälpen att försöka skrämma bort den:-)Hoppas det hjälper!!

Läste lapparna vi fick på akuten och de kunde tydligen vara hesa o hostiga en vecka efter ett krup-fall...och imorgon är de sista dagen vi får ha näsdroppar:( dom är ju väldigt bra när man är förkyld men då har han haft dom i 10dagar så får väl ringa bvc och kolla...För på jouren sa dom:Andvänd näsdroppar och på akuten lika så...men det står ju max tio dagar på fp. Tack för hjälpen och mota bort det:-)

Kramisar!

2010-02-01 @ 21:14:47
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Nicole

Just ja där sa du något:-)koksalt kan jag ju pröva med...säkert bättre än inget ju!!! Ska köpa det imorgon;-) tank you!<3

2010-02-01 @ 22:35:03
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0