Bokperiod


Wiggo och jag brukar ofta ligga i hans tält och läsa böcker,
han älskar det, man märker direkt om han gillar boken eller inte.
Gillar han den inte hoppar han runt och "förstör" läsningen,
men om han gillar boken så ligger han ner eller sitter upp
och säger: Dä! om allt som är på bilderna.

Förut när han var mindre var det tygböckerna som han gillade,
de prasslade eller lät, var färgglada och roliga att titta på.
Nu är det de hårda böckerna, med tjocka plastiga sidor som går hem.
Det är jättebra för de går ju inte sönder hur mycket han än tittar i dem själv.
Han har nämligen kommit in i en period då det är väldigt kul att slå/slita i saker,
så då funkar dessa böcker perfekt. Han brukar även sitta och kika i dem när vi inte är med.

Böckerna med tunna papperssidor ligger i framtiden som jag ser det nu haha,
han har redan rivit sönder en bok av mig, så han får inte ens röra hans fina böcker med papperssidor.
Vill inte att de ska gå sönder innan han ens fått läsa dem.
Så vi hålle ross till de hårda i plast. Han har ganska många,
de flesta är ifrån Goboken, men några har vi fått!
Nyaste tillskottet är "Kaninpaketen" jätterolig tycker Wiggo.
Sen har vi två böcker där man ska känna på olika material,
i den ena är det saker ifrån hemmet, och den andra är vilda djur,
den med vilda djur tycker både Wiggo och jag om!

Ska nog ta och kika in på bokrean och se om det kan hittas någon ny bok :)

Vissa har haft problem med att kommentera mina inlägg, det är inget som jag gjort,
utan det är blogg.se som krånglar som vanligt! Ni får försöka igen helt enkelt.
eller komentera de inläggen som går,
eller säga till vilken inlägg som inte går så laddar jag upp den igen,
och då går det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0