alla sjukas dag

Blev ingen kärlek här hemma idag,
då mannen plötsligt blev magsjuk i morse.
Jag och Wiggo har gosat hela dage, så där blev det kärlek.
Chris har legat deckad på soffan hela dagen och glott på OS, kul.. not.

Jag och syrran passade på att testa nya recept, och nu gott folk
har jag ätit den godaste middagen någonsin bokstavligttalat.
Det var så gott, såååå gott ni bara MÅSTE PROVA!!!!!!!!!



Kyckling slås in i parmaskinka och blir läckra knyten i krämig sås.
 

Ingredienser

4 port ( eller gör på stines vis)

8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g (vi hade en kycklingfilé var altså 3st)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano (häll på mer, snåla inte)
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka (parmaskinka är för snobbar, här körde vi med påläggsskinka, tunna skivor, gick precis likabra, sak samma.. )
2 dl vispgrädde
2 msk balsamvinäger (inte hade vi det heller hemma, så vi tog vanlig vinäger och lite soya)
1 msk konc kycklingfond (funkar likabra med buljongtärning)
2 pressade vitlöksklyftor (vi hade en)
 

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano. Servera med frästa grönsaker.

Vi hade som sagt inte allt hemma, så bytte ut endel varor mot sånt vi hade.
Funkade precis likabra. Man får göra receptet till sitt eget.
Vi ville inte ha grönsaker till haha, så vi gjorde egna pommes som vi fritterade,
det var gudomligt gott. kan tänka mig att klyftpotatis skulle smaka gött till.

Hoppas ni lagar till detta recept, för det var verkligen gott.
Min nya favoritmat VERKLIGEN!
tala gärna om när ni lagat det, och berätta vad ni tyckte?

Kram


Kommentarer
Postat av: Nicole

Mmmm det där verkarde gott!! De måste jag pröva!!!

Tråkigt med magsjuka:-( hoppas ni klarar er ialf...

TACK för dom fina kommentarerna/grattis hälsningen:-)

Vincent och jag får mysa själva idag, kommer väl kanske någon framåt kvällen;-)

Kram p¨å er!

2010-02-15 @ 10:30:39
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0