Jullovet har börjat..



Åhh så mysigt att vakna upp med en liten gosig Wiggo,
ingen stress, bara rå om varandra, äta god frukost läänge,
öppna paket & titta på disney channel, leka med bilar..massa mys!
Ångrar inte en sekund att vi tog jullov igår,
fler borde göra detsamma om man ändå är hemma.
Det är ju ändå med sitt barn man VILL vara med hela tiden, eller?
Så känner jag i alla fall, egentligen skulle vi inte behöva förskolan alls just nu,
men för Wiggos skull så har vi valt det ändå, han gillar att vara där,
och har massa nya kompisar, de gör roliga saker osv..
MEN borta bra HEMMA bäst..

Jag tror att barnen innerst inne vill vara med sina föräldrar när de är små.
Tycker synd om de barn som måste vara på förskolan enda tills dagen innan julafton,
eller i mellandagarna, fast föräldrarna är hemma, usch har alltid tyckt det,
känns som om många föräldrar gör allt för att slippa barnet, konstigt tycker jag.

När jag var vikarie och gick runt till olika förskolor, så fanns det vissa som tog julledigt,
och endel som jobbade under julen försökte fixa på annat sätt,
sen fanns det de som var hemma med en bebis t.ex och ändå lämnade barnet varje dag på förskolan,
hela julen och hela mellandagarna,
tror det barnet hellre hade velat vara hemma och ha julmys med sina föräldrar, vad tycker ni?

Tror ni folkutnyttjar förskolan som en "barnvakt" för att "slippa" i några timmar?
gå på stan eller fika "ifred", tycker det låter hemskt..
Jag skulle vilja vara med Wiggo all min lediga tid, alltid även om jag har jobb eller inte,
vissa dröjer ut tiden när de ska hämta, kanske slutade de en timme tidigare,
men ändå väntar till exakt den tiden de satt bara för att göra nåt annat en stund,
jag skulle hämta Wiggo direkt när jag slutade om jag jobbade, man längtar ju efter sitt barn,
varenda gång Wiggo är på förskolan så längtar jag tills han kommer hem :)
Fast han bara är där 3 dagar i veckan.
Visst förskolan är bra för barnen, men man behöver ju inte överdriva det hela,
OM man har möjlighet att få vara hemma.

Nog om det, idag ska vi bara ha roligt tillsammans!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0