Man ska inte..

...ropa hej förrän man kommit över bäcken.

7.45 vaknade Wiggo idag, och i vanliga fall brukar han somna efter 2-3 timmar,
inte idag!! Han har vägrat att sova heeela dagen, jag har försökt med allt,
han har fått ett antal utbrott och ingenting har gått bra,
när han inte sover på en hel dag resulterar det i att han är trött hela tiden,
gnuggar sig i ögonen, är sur och gnällig mot allt och alla.

När klockan var 21, fick jag nog (jag var helt slut)
bar ner Wiggo i vagnen och gick en promenad på någon timma,
Vi gick i skogen som är precis utanför oss, och det skulle vi inte ha gjort, myggen bet sönder oss.
Wiggo skrek som en stucken gris (inte pga myggen, han låg ju tryggt i sin vagn)
Han sparkade och slet av sig skorna, kastade snutten på marken och blev sen sur för att den låg där. 
Ett par som plockade hallon skrattade lite och sa till oss: "oj vad han var ilsken"
Jo den här Wiggo har jag aldrig träffat förut, idag var en konstig dag tycker jag.

För att vi skulle trötta ut Wiggo ytterligare så fick han gå jättelångt själv, han körde vagnen själv,
men inget absolut inget av det fick honom att ens koppla av, man kunde trott att han gick på speed eller nåt.
Efter nån timma, låg han i alla fall i vagnen tyst och tittade, när vi kom hem fick han ett utbrott,
och vi läste sagor, och myste massor, men ingenting funkade, han skulle minsann bära katten, inte sova.
23.30 somnade han i våran säng, bar in honom till hans egen säng efter ett tag.
Kan nu påminna mig själv om att aldrig skriva att det går så bra, för det har tydligen motsatt effekt.
Men det gick ju bra igår, vet inte vad det har varit med honom idag.
Nu sover han i alla fall (vågar jag skriva det? TA I TRÄ)

Jag förväntar mig att Wiggo ska ge mig en låång sovmorgon i morgon..
Och jag är inte den som ger upp i första taget, så i morgon är jag "fit for fight" igen.
Det kan inte bli sämre bara bättre!


Wiggo i Blomsterlandet

Kommentarer
Postat av: Nina

grått å trist =( saknar solen. hos er?

2010-08-04 @ 10:23:27
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Angelica - snart trebarnsmamma ♥

ojdå :( men det är nog vanligt när de får ny vanlig säng.



sen vi tog bort ena sidan vägrar hon sova om kvällarna...tyvär är hon en envis dam o ger sig inte i första taget ;)



hoppas resterande dagar/kvällar går bättre o att han snart kan sova bra igen!

2010-08-04 @ 19:06:01
URL: http://quinnys.blogg.se/
Postat av: anna

oj, här känner man igen sig ;)

många kvällar lilleman haft de så. men hoppas wiggo gav dig/er en sovmorgon o att kväller som kommer blir bättre

2010-08-04 @ 20:24:59
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till Vincent

oj sicken kväll!! jaa hoppas nu att du får en sovmorgon, ska skicka john blund till han så att han sover extra länge :):) känner faktiskt igen mig, inte just nu.. men har upplevt det där och det är ju aldrig kul att ha ett trotsigt barn! Fast självklart ger man inte upp, bara att kämpa vidare helt enkelt!! :D Kram kram

2010-08-04 @ 20:49:31
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Man blir nästan ställd av sådanna där konstiga dagar!

Men precis som du säger så vet man ju att inget varar för evigt och imorgon är han som vanligt igen,

Hoppas det bara var ett "test" och att han sover gott i sin fina säng sen!

Ska han bli en trädgårsmästare kanske:-)?

Fin han är er skatt!!!

Kram ifrån oss!

2010-08-05 @ 11:26:58
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0