Inredningens alla färger

Jag har hittat en inredningsbok som fastnade direkt, så mycket fina tips och bilder
mitt huvud är fullt med idéer och det är ju så det ska vara.
Att bli inspirerad och kunna inspirera andra.
Vill tipsa er om denna sköna bok av Joanna Copestick & Meryl Lloyd:
"Färgsätt ditt hem, rum för rum".
Fotona är tagna av Tom Leighton, helt otroliga bilder.



Stämmer så bra, man kan själv med hjälp utav färg bestämma vad i hemmet som ska synas utåt,
en ljus bas med en turkos soffa, drar lätt till sig uppmärksamheten ifrån övriga rummet.



Den hör boken drar igenom hela färg registret allt ifrån vitt till svart och alla färger imellan.
Jag har bara valt att visa det som inspirerade mig, färgerna som finns i mitt hem:
vitt, beige, brunt och rosa med gulddetaljer. I köket har jag även vitt, svart och cerise med silver detaljer.



Man finner jättehärliga dukningar, som är både till fest och vardags, inspiration på hög nivå.




Jag älskar verkligen mörkt trä och bruna nyanser,
våran soffa är i brunt och den gör sig så fin med rosa och vita kuddar.





Turkost och petrol vissa gröna färger älskar jag, de ger ett dovt intyck av lugn och harmoni,
sen tänker jag alltid på en stuga vid stranden, sand, gräs och vatten..



Jag tycker mycket om orientalisk inredning blandat med vitt, en orientalisk matta i ett vitt rum,
är bara så snyggt. Och ett brunt bord till en vit soffa är pricken över i:et, allt behöver inte vara vitt för att man vill ha ett vitt fräscht hem, accenter är viktigt för att göra hemmet personligt, ingen vill väl bo i en IKEA:katalog.




Dramatiskt med vitt och svart, dag och natt!


Kommentarer
Postat av: mam.

Du har väckt mitt intresse för boken igen men det blir nog inte så mycket färgsatt här hemma hihi

2010-08-17 @ 19:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0