Höst/Vinter klädd

 
Klicka för större bild
Polaris Baobab är en snyggt brun vatten/vindtät och varm overall från Molo
formad efter barnets kropp för bästa smidighet för barnet.

Overallen med fleecefoder har snygga och praktiska reflexer i form av stjärnor på vardera arm och på baksidan av benet. Även sömmarna är reflexer. Overallen har mudd och snöstopp nertill samt avtagbar och justerbar plastrem under foten. Overallen har också muddar vid ärmarnas slut, en avtagbar luva och fickor framtill. Resår i ryggen ger en bra och skön passform. Overallen är fodrad med Thermo Lite MICRO vilket gör plagget varmt och släpper igenom fukt från kroppen.

Vattenpelare 8000 mm.
Andningsförmåga 8000 g (fukt och svett släpps igenom och barnet blir ej kallt).

En snygg och praktisk overall för höst och vinter!

Skalet är tillverkad i 100% polyamide och insidan och stoppningen i !00% polyester.


Klicka för större bild

Det här hade jag tänkt till Wiggo i höst/vinter.
Om inte POP kan slå det med att få in någon riktig snygg overall,
men verkar inte så än så länge iaf :)
men det här är vad jag hittat som är snyggt och verkar bra.

Overall ifrån MOLO, mössa ifrån POP och vantar ifrån MOLO.
Vet inte hur bra sånna här vantar är på småttingar,
men de var gjorda extra bra för små fingrar stod det.
Gillar inte sånna som man drar upp över armen, barnens armar blir ju som styltor då hehe
I alla fall när de är så små som Wiggo är.
Får väl komplitera med andra vantar också, det är ju så billigt med vantar.
Tyckte bara de var så fina i brunt. I höst blir det brunt och beige.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Super din overall! Själv tänkte jag kika in villervallas overaller när dem kommer in :) hoppas ni haft en bra dag :)

2010-08-11 @ 20:13:07
Postat av: gammla grannen

jättefina kläder! vet du om det är vattenlås på overallen, isf trär du ju bara ärmarna över vantarna:D Jag tyckte det var bra att ha en overall och ett tvådelat sätt, för ibland behöver man bara jackan tex kram

2010-08-11 @ 20:15:21
Postat av: Buffy.dk

Ja den gången fick jag till stor förvåning inget felmeddelande :) Den overallen har jag hört ska vara tokbra, ska köpa den lila till pluttan :)

2010-08-11 @ 22:43:31
URL: http://buffy.dk
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Den där overallen verkar vara himla bra de man läser:-)

Den är ialf jätte snygg, fanns många fina färger i den... vill ju ha en som sndas och som är varm och go:-)

Inväntar POP`s overaller jag med för att kolla om de kan vara någor, Sen är jag nyfiken på Didrikssons och Helly hansens oxå:-D

Tur man inte har 5 barn när det ska handlas vinterkläder, Skapligt dyrt:-)

Kram!

2010-08-13 @ 00:08:26
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0