Godkväll

Idag har det inte blivit mycket til bloggning.
Min käre pappa har varit här hela dagen och hjälpt oss med våran nya tv.
Jag är så glad att vi nu har en riktigt fin tv med superbra ljud och bild.
Wiggo har varit så glad över att ha morfar här idag, de har läst böcker och lekt,
medan jag lagade mat så var de ute och lekte. Tack för hjälpen pappa ♥

Kvällen har vi tillbringat framför tv:n, "Vampires suck" var något vi skulle se.
Jag har lagt upp ett matschema för en hel månad för att kunna dra ner på matkostnaderna,
Nu har vi handlat hem all mat som behövs för en vecka framåt,
så skönt att veta att man varje dag har allt som behövs för att laga till en bra,
näringsrik och god måltid. I vanliga fall är det alltid undran om vad vi ska äta,
och man har så dålig fantasi, så det blir samma mat som går runt.
Nu följde jag ett 4 veckors matschema, med goda recept och bra barnmat.
Tänkte dela med mig utav dagens recept, som var över förväntan jättegott.


Korvgryta med rotfrukter
6 potatisar
3 morötter
1 kålrot
1 purjolök
½ falukorv
1 lagerblad
10 kryddpepparkorn
salt & peppar
1 grönsaksbuljong

• Skiva korv och rotfrukter i bitar.
• Lägg allt i en kastrull, fyll på önskat med vatten (soppa eller gryta).
• Lägg i kryddorna och koka ca 15-20 min.
• Servera med knäckebröd eller smörgås.
• Toppa om du vill med lite persilja och creme fraiche.

Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag ska försöka, men tycker det är så svårt att komma på något vettigt att skriva i bloggen, så får se hur det här går=)



Brukar va inne och titta din blogg dagligen, du verkar ha det så himla mysigt hemma. Ett riktig drömhem.

2010-08-29 @ 05:57:38
URL: http://miikisblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra spartips =) Kanske man borde ta tag i, studentekonomin är ju inte heller den bästa.

2010-08-29 @ 09:41:16
URL: http://tjolanta.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Härligt med en ny tv :D

2010-08-29 @ 12:18:02
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Lotta

LÅter gott. Det ska vi prova=) Provade fisken i ugn en gång, det var super gott

2010-08-30 @ 15:42:00
URL: http://sessancharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0