Feng Shui



Jag är så sugen på att fixa i hemmet,
har nämligen lånat en bok ifrån min mamma som handlar om Feng Shui.
Och nu ska jag följa boken till punkt och pricka,
är så många bra tips på hur man tar tag i sitt liv och finner sitt inre lugn i hemmet och i sig själv.
Boken heter: "Feng Shui för själen" skriven av Agneta Nyholm Winqvist.
Om ni har möjligheten att köpa den här boken så rekomenderar jag den starkt den får 5/5 möjliga.
Helt underbar bok, man blir verkligen gladare och får hemmet fixat i ett knyst!
Kanske kan man låna den på biblan, för er som inte hittar boken att köpa.
Lova att ni gör ett försök att få tag i boken, för den är UNDERBAR!

Lyssna bara på det här:

SYMBOLER
Tänk dig att du varje morgon slår upp ögonen mot en bild med en liten flicka som gråter
(vanligt tavelmotiv på 70-talet). Bevid henne på fönsterbänken står en fikus
som bönar och ber om att få bli komposterad eller vattnad.
Därefter går du in i ett kalt vitt badrum och klär av dig för att duscha.
Vattnet är kallt, du kliver ur duschen och torkar dig med en sträv handduk
och sätter på dig ett par gråa jeans och en beige tröja.
Toalettdörren kärvar och du får till sist knuffa upp den.

Tror du att symboliken i tavlan, blomman, vattnet, handduken,
kläderna och dörren kommer att påverka din dag? Med största sannorlikhet gör de den det.

Ordna så att du ser vackra saker så fort du vaknar.
Låt blommorna symbolisera dig själv och sköt dem väl,
se till att alla ytor i hemmet är behagliga för dina sinnen.
Ta bort symbolik som har fastnat i det förgångna, eller som på något sätt stör dig.
Feng Shui världen är full av symboler
men min erfarenhet har lärt mig att symbolerna bör ha en förankring i oss själva
för att kunna stärka oss.


Härliga ord ifrån boken, det finns så många bra tips att följa,
om ni vill kan jag lägga ut några tips här i bloggen varje dag?
I fall ni inte kan hitta boken! Så kan vi bygga upp oss själva och vårat hem tillsammans?
Ett tips om dagen som vi kan "jobba" med, vad tror ni?




Kommentarer
Postat av: karin

ja det vill vi:)

2010-08-14 @ 22:31:41
URL: http://kakkaforsse.blogg.se/
Postat av: Hannele

Ja det skulle vara roligt så att man kom igång.

2010-08-15 @ 13:10:29
Postat av: mam.

Det är alltid trevligare att vakna och det första man ser är något fint och vackert, som man blir glad av.Man påverkas nog av mycket i sin omgivning.

2010-08-16 @ 19:14:35
Postat av: Tufsan

åå låter som en superide!! :) Vill också bygga mitt hem enligt Feng Shui :) Det är så underbart när de är harmoniskt hemma inredningsmässigt man blir lugn i sinnet då :) Bloggar också om mitt hem och mina ambitioner att fixa till det hemma. Ska "tömma" massa här..eller en del...är redan ganska tomt :)

2010-08-17 @ 17:44:57
URL: http://fightingfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0