Den största lyckan


Natten gick jättebra, Wiggo vaknade till när C:s väckarklocka ringde vid 4,
kramades lite med honom sen la jag tillbaka honom i sängen, han somnade på direkten,
och vaknade vid 07:45. Så allt som allt kan man ju säga att han sov hela natten i sin säng.


Igår tittade jag på ett program om barn, det handlade om funktionshindrade barn,
de var så duktiga och kunde så mycket, fast de nästan inte kunde röra sig.
Vilka viljor de hade, beundrar dem så mycket. Men de hade också mycket problem och hinder i vardagen,
jag har själv jobbat med funktionshindrade och de har viljor av stål, 
men lär sig hitta lösningar på det de inte klarar av.

När jag tittade kom jag på mig själv med att tänka att "Det kunde ha varit Wiggo"
och insåg ganska snabbt hur lyckligt lottad jag är som får ha ett friskt barn,
att jag dagligen kan se mitt barn springa och leka och se han lära sig allt nytt och upptäcka den stora världen.
Det betyder allt, mer än alla saker och pengar i världen.

Jag brukar ofta säga att jag alltid har otur med allt, men jag måste ändra mig nu,
inte har jag otur, jag har kanske inga stora summor med pengar, men jag klarar mig,
jag har inte allt som jag vill ha, men med lite flit skulle jag kanske få det,
och det finns alltid något problem, men inget som inte går att lösa, jag har ett friskt barn,
det är större lycka än något annat i världen, så visst har jag tur!


Kommentarer
Postat av: caroline

Jag kan bli helt tårögd på 1 sekund när jag inser hur lycklig jag är som har ett friskt barn ..

2010-08-03 @ 20:56:53
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Bra skrivet där!!!!

Man strirrar sig blind på allt man inte har och glömmer oftast det man har...

Att få ett friskt barn är väl den bästa vinst man kunde få!!!

Mat, boende och en underbar liten familj att ge och få kärlek är ju det som slår!!!

Spelar det för roll om mina skor är slitna eller mitt hår behöver klippas...Jag är ju lycklig:-)

Man får sig några tänkare ibland!!!!

Kramar!!!

2010-08-05 @ 11:30:59
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0