Man kan inte lita på Telia..

Nu har jag ÄNTLIGEN tagit tag i något som tyngt mig så länge..
Telia räkningarna, vi beställde bredband, telefoni och tv (det minsta paketet)
eftersom vi inte använder det så mycket, det beställde vi förra hösten.
Det krånglade och krånglade och inte förän i januari hade vi fungerande
telefoni och bredband, då var räkningarna så som vi hade bestämt.

Sen i våras ringde en dam till mig från telia och frågade om vi ville ha fler kanaler på prov
helt gratis försäkrade hon om, och när provtiden hade gått ut,
skulle vi återgå till vår vanliga planering! Ja, det kan ajg väl prova sa jag,
och försäkrade mig om att det var gratis, JA sa hon!

Några veckor senare fick vi en räkning på höga belopp för att vi hade provat paketet large,
som skulle vara gratis? jag fick ringa och tjata, och fakturorna kunde rivas.
Efter ytterligare någon vecka fick vi fler fakturor då på uppsägningsavgifter för över 3000kr,
Hur kan man få uppsägningsavgifter på något som är gratis?
Jag fick ringa igen och fakturorna kunde rivas..

Fram tills nu har vi haft höga räkningar, men jag har trott att det var så det skulle vara,
ordnade ju upp det sist (trodde jag) tills för nån vecka sedan då jag fick räkningar på över 2400kr,
jag har inte velat ringa, för jag känner mig dum när jag ringer, fast jag vet att jag har rätt.
Så jag har gått och mått dåligt över dem, har inte råd att spendera alla pengar på telia direkt.

Idag tog jag mod till mig och ringde, frågade vad det var vi betalar för?
då talade hon om att vi betalar för ett stort paket, tv + och bredband + telefoni + osv..
VA? sa jag? jag har ju valt det minsta paketet?
Hon höll helt klart med om att telia hade gjort fel (ännu en gång)
och fakturorna kunde rivas.. Känns som en stor sten släppt från mitt hjärta,
Kände mig dum även denna gång jag ringde, men är de trögfattade på telia?
om jag väljer det minsta paketet så ska jag väl ha det också...

RÄTT SKA VARA RÄTT

Kommentarer
Postat av: Angelica

vad irriterad jag blev när ja läste! hur tröga e dom egentligen!!?? grr... men va ju bra att dom lyssna på dig, och insåg att dom gjort fel, så du kunde riva räkningarna...men att det hände fler än en gång, jisses...

2009-10-24 @ 09:28:12
URL: http://likeanangel.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0