Frågor & Svar ! Del 1

Frågor om mig

Ska du vaccinera dig mot svininfluensan?
- Ja det kommer jag absolut göra om jag får chansen!

Hemmakväll eller Utekväll
- hemmakväll LÄTT!! älskar hemmamys.

Hur kommer det sig att du började blogga?
- Har bloggat förut på andra sidor, men la ner dem,
blev sugen på att skriva av mig lite och här är jag :)

Vad är ditt drömyrke och varför?
- Mitt DRÖMYRKE är att jobba som inredare, te.x att någon hör av sig till mig med en budget och så fixar jag iordning rummet/hemmet åt dem, det är verkligen min dröm.
Varför, jo jag älskar inredning, går inte en dag utan att jag inreder hemma :)

Vart vill du helst resa?
- Indien, ett favorit resemål.. skulel vilja komma dit nån gång, även Afrika & Grekland.

Spelar du poker?
- nej jag spelar inte så mycket poker..

Skulle du våga/brukar du spela mot din man?
- om jag skulle spela mot min man skulle jag åka dit rätt snabbt.. han är duktig och jag kan inget hehe.

Skulle du vaccinera dig mot svininfluensan om du var gravid?
- ja det skulle jag, känns ännu viktigare då.

Brukar du tänka på ditt ex nån gång?
- Nej det händer nästan aldrig, däremot brukar jag tänka på hans mamma väldigt mycket, hon och jag var bästa vänner, saknar det riktigt mycket! Vi håller fortfarande kontakten, men det blir ju inte likadant nu för hon har flyttat till en annan stad tyvärr!

Vad är din favorit parfym?
- Escada (vet ej vad det heter mer) men den är gul och rosa :)

Vad skulle du göra om du vann drömvinsten som nu är uppe i 180 miljoner?
- oj ahha då skulle jag köpa ett vackert hus vid havet, renovera och inreda, then shop till I drop :D

Vad är din favorit blomma?
- Liljor älskar liljor av alla dess slag.. helst rosa!

Du skrev att du gillar auktioner och loppisar, kan man inte få se lite mer loppisfynd i bloggen?
- Ja absolut kan ni få se mer av fynden, ska tänka på det.

Vad tror du på?
- ärlighet!!!

Frågor om graviditeten, Förlossningen och Wiggo

Hur var din graviditet?
- Min graviditet var väldigt bra, mådde aldrig illa, eller nåt sånt problem,
däremot mådde jag riktigt dåligt från v 32 och frammåt, hade riktigt ont och massor med förvärkar!
men annars var den ju superbra!

När fick du reda på att du var gravid och hur ?
- den 7/10 08. Jag skickade Chris att köpa ett test, eller rättare sagt 3st test!
sen testade jag varje dag, alltid blev det positivt, då tjöt jag haha
men det var mest av rädsla, sen blev jag jätteglad (hade förlossningsskräck i början)

Blev du sugen på något speciellt under din graviditet?
- nja mest juice och frukt.. sen blev det frukost!!! älskade frukost ännu mer då :)

Hur var din förlossning?
- Den var jättebra, åkte till barnmorskan en vacker fredag i v 38, blev skickad akut till förlossningen för havandeskapsförgiftning, de satte igång mig halv 7 på kvällen den 22 maj, kände knapt av värkarna alls, de kändes som om jag låg och sov, sen helt plötsligt kom EDA snubben som skulle ta sprutan, sen helt plötsligt skulle jag krysta, då blev det jobbigt krystade i över 1 timma (sa de) men för mig kändes det som 10 minuter, tog all bedövning jag fick, och kl 03:46 den 23 maj kom lilla Wiggo ut :)

Hur stor var Wiggo när han föddes och hur stor är han nu?
- När Wiggo föddes var han 3780g tung och 51cm lång, nu är han ca 7100 och 64cm lång

Hur gammal är Wiggo?
- han är snart 5 månader!

Har Wiggo någon favorit leksak iså fall vad?
- ja han gillar mest en orange elefant som han fått av sin morfar :)
prasselöron spegel och bjällra i :)


Skriver ut en del 2 senare.. nu måste jag fixa här hemma lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0