En bild kan visst ljuga



Var så himla hungrig, och allt vi hade var fryst, så vi tänkte att vi skulle laga till något enkelt.
Hittade roliga "pastarullar" som jag fått av mamma en gång,
tänkte direkt på hur gott det vore med köttfärs i,
men har man inte det så får man hitta på något annat,
blandade ihop en god oströra med creme fraische.
Följde instruktionerna noga, det stod koka i 8 min,
jag kokade i 7 minuter... fyll sen rören.
Jag provade fylla ett rör, men fattade snabbt att de inte skulle funka!


Ja, det blev inte riktigt som på bilden...
Det blev inte ens gott, rullarna smakade som makaroner, och det är ju gott,
såsen var också jättegod, men tillsammans NEJ!!!så jag stallde ner tallriken på golvet,
och efter en minut var det borta, tur att någon uppskattade det vi lagade (Mille)
Själv är jag precis lika hungrig fortfarande..



Kommentarer
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

Hahahaha såg inte gott ut ;D

2009-10-26 @ 23:14:18
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Usch då, ibland blir det inte riktigt som man tänkt...



Siri åt nästan inga sötsaker,glass,kex eller dyl förrän hon var 2år. Godis upptäckte hon när hon var 2,5. Vi brukar ge henne ren choklad eller en klubba och lördagsgodis är inte infört.



När hon fyllde 1år hade vi vanlig tårta som hon fick en bit att äta men jag visste att hon bara skulle kladda med den...Hon firade sin födelsedag med att äta gröna ärtor och flygande jakob, till efterrätt åt lilla fröken vindruvor.



Ett förslag är massa roliga fint skurna frukter med flaggor och ljus eller tomtebloss.Blir superfint!!!

Annars en pannkakstårta med färsk frukt och osockrad eller lätt sötad grädde.



Hoppas ni får en fin dag!

Kram

2009-10-27 @ 08:31:01
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Annika

fanken, har också sådana hemma och tänkte göra nåt med någon dag, men inte hade jag någon aning om att det skulle vara så svårt! Måste kolla med andreas mamma som gav oss dom om hon har nåt tips!

2009-10-27 @ 17:53:42
URL: http://wilanand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0