Åh vad jag älskar att pyssla..

Jag älskar at klippa och klistra, som ett barn haha
mitt lim har varit slut (speciallim för just foton )
men min älskade man var och köpte ett nytt åt mig!
Fatta om jag blev glad, så hela kvällen och halva natten igår
satt jag och fixade med Wiggos bok! Den ska innehålla hans första år,
från och med att jag blev gravid tills hans 1 års dag!
Jag har lagt upp teman på det hela, så det finns en tanke bakom allt.
Idag känner jag för att sitta hela dagen med det! vill bli färdig med "Wiggos första sommar"

Detta är vad jag gjort hittils

Jag har köpt en silver metallic fotobok för ca 199kr via en internet leverantör.
Kan leta fram sidan om någon är intresserad! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med framsidan,
så nu pryder "Wiggo" framsidan! Jo nu till boken, det fanns massor med rejäla fotoböcker svarta sidor och i olika metallic färger, fanns även i skinn och annat material! superbra sida!













Fösta sidan är tiden som gravid från att jag fick reda på det tills sista dagen då jag åkte in till förlossningen! Har satt dit en plastficka där med alla magbilder jag tagit varje vecka, så man ska se förändringen! Det finns även UL bilder och självklart testen jag tog :) allt är dokumenterat :)
Till de allra första inläggen, detta och några andra har jag inte köpt material till, utan jag har använt papper som vi fått ifrån paket som Wiggo fick, fick massa vackra paket inslagningar osv.. det blev superfint! man behöver inte alltid köpa för att det ska vara bra!!!














Andra sidan är själva förlossningen, här finns bilder på allt som hände dagen då Wiggo kom till världen, och även dagen då jag kom in till förlossningen, när jag blev igångsatt och andades lustgas :) t.om vädret har jag fotat! Så det finns med, det var en solig dag i Maj :)
Även de allra första bilderna på Wiggo finns med!













På nästa uppslag är det massa besöksbilder, har varit noga med att fota all som hållt i Wiggo (tror jag) och de finns med här, förutom Chris pappa & Wiggos bonus farmor + gammelfarmor, de kom hit ganska sent, så de ska få ett eget uppslag i temat "höst" :)













Ett uppslag i boken är "Premiärturen med vagnen" 2 dagar efter att Wiggo fötts så var vi ute en härlig solig dag och vandrade i skogen, även det finns dokumenterat här! Köpte lite vackra gröna glitterslingor som poängterar allt det gröna ute!













Wiggos första midsommar firades med goda vänner och god mat, grillning ute i trädgården! superhärligt! köpte till detta uppslag svenska flaggor och gult och blått papper! sen har jag skrivit allt med silver eller bronspennor blir så fint på svart tycker jag!













Det jag pysslade med igår var temat "Wiggos första sommar" Det sträcker sig från 0-3 månader, allt roligt vi gjort under sommaren, Firade Wiggos födelse med en fin tårta med texten: "Välkommen Wiggo", Wiggos farmor var här på besök, och vi gick promenader härliga sommarkvällar! jag och Chris!
Till detta uppslag använde jag ett jättefint papper med små gröna löv på, syns inte på bilden men det som ser vitt ut är det pappret, sen la jag in gult papper lite här och var! även en jättefin lila glittrig band fick vara med!










 





Det sista jag gjorde var detta uppslaget, fortfarande första sommaren, har så mycket första sommaren att jag inte visste hur jag skulle få plats med allt, så jag kom på en fiffig idé, jag tog ett vackert kartongspapper som jag fick Wiggos present ifrån hans farfar/bonusfarmor + gammelfarmor av, sen klippte jag det så det passade, så man kan vika ut sidorna, som ett vykort! Sen två röda glittriga band!































Höstens papper och grejjer köpte jag i bruna toner, har även sparat massor med vackra blad som vi plockat i skogen, de ska också bli inklistrade där, men vill inte börja med hösten förrän vintern börjar å jag har alla foton som innefattar hösten! Glittriga papper i brunt och guldiga bokstäver, bronspennan!






















Dessa papper i blått ska tillhöra temat "bada" där ska jag ha alla Wiggos badbilder, och sånt som tillhör bad!!!

det är ungefär så långt jag har planerat!
silverbokstäver, ljusblått papper, prickigt papper och roliga klistermärken som är i temat "bad"













Har även köpt dessa klistermärken och vad jag vet just nu så tror jag de kommer förgylla temat "leka" och temat "sova" har nämligen massor med roliga bilder på Wiggo när han leker, och när han sover, så det måste bli varsitt tema :)

Detta är vad jag ska pyssla med idag!! sååå roligt!!!
tänkte göra ett likadant album fast med vårat bröllop! ska vara ett vitt album jag tänker pärlemo, med massa vita vackra saker i, och alla foton från bröllopet vackra papper och fina klistermärken!!!

Hoppas jag inte tråkade ut er nu :)
ps, det är blogg.se som gör detta inlägg "konstigt" lustiga mellanrum och sånt..
fattar inget!! men men orkar inte grejja med det

Kommentarer
Postat av: Annika

åh så fint =) Kul att pyssla, har också en sån bok till William, men med ett litet annorlunda upplägg, kommer nog upp bilder på bloggen när jag är klar, men än har jag en hel del att fixa med det. =D



Nästa höst? Är det då föräldradagarna tar slut alltså? Det enda man behöver tänka på är att man bör söka plats minst 4 mån innan man ska ha den, sen är det inte så svårt, via kommunens hemsida finns massor med info ^^

2009-10-19 @ 13:53:47
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Annika

Ja tiimari är en guldgruva, kolla stellas.se också, där beställer jag ifrån, massor av gottgott =D Nästa gång ni kommer kan jag visa albumet om du vill =)

Ok, ska inte chris vara pappaledig nåt? Eller det behövs väl kanske inte eftersom han kan spela poker hemifrån! =D

2009-10-19 @ 14:06:58
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Fru Evelina

vilket fint album du gör! jag håller med dig, det är verkligen kul att pyssla och då speciellt med foton :-)



kramis

2009-10-19 @ 14:33:53
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Annika

ja 12x12 är ju det vanligaste inom scrapping, men det ska finnas sidor med scrap-material i andra mått också. Vet inte på rak arm vart bara....Men det finns ju mycket annat pynt att köpa! =D

2009-10-19 @ 15:33:42
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: unique

Va duktig du är. Önskar jag tog mig tiden till det. Har inte ens fixat vårt bröllopsalbum och har varit gift i 2 1/2 år nu hahaha

2009-10-19 @ 16:26:38
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Annika

Ja nej stellas har inte det vad jag vet. Nej jag har inte varit där faktiskt, men vet vart det är. =) Det finns en i tannefors också som ska vara riktigt bra, dit åker min faster och handlar.

2009-10-19 @ 17:52:37
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Lena

Fint det blir.

2009-10-19 @ 18:57:51
Postat av: Hanna

Vad fina fotoalbum som du har gjort!

2009-10-19 @ 22:05:02
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskar också att pyssla. vad fina album det blir:)

Jag vet inte om denna finns i Sverige, köpte den här i Australien, men denna är jätte bra. Schwarzkopf, Taft, styling laquer, maximum hold, 4. Den är i en röd sprayburk:) Hemma har jag använt en gul burk, kommer inte ihåg vad den heter, men jag köpte den på ICA.:) Lycka till kram

2009-10-20 @ 02:25:22
URL: http://norskans.blogg.se/
Postat av: Ida

Å va fint du gjort! Tycker oxå det är grymt kul att hålla på å pyssla. Måste ta mej till panduro nån dag framöver =)

Ha en fin dag!

2009-10-20 @ 08:41:21
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Annika

Ja, jag blev sugen på att gå in till den scrapbutiken du länkade, men det får bli när vi fått pengar igen. Vi kanske kan gå tillsammans?

Tråkigt med huvudvärk, jag tycker det är så jobbigt, man blir så handikappad av det.

2009-10-20 @ 08:43:48
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: kiddist

Vad ambitiöst! Vilket fint minne från sin bebis tid Wiggo kommer att ha senare i livet :)

2009-10-20 @ 09:18:56
URL: http://kiddists.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Så roligt och vad fint det såg ut. Perfekt att sitta inne och pyssla nu i höstrusket. Jag har lite dåligt med tid bara... får nog sluta blogga i så fall om jag ska hinna, hi hi.



Ha en skön dag!

Kram

2009-10-20 @ 10:30:25
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Li

Vad duktig och kreativ du är, det blir jätte kul för Wiggo att titta i när han blir äldre!



Kram

2009-10-20 @ 14:02:47
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Angelica

Va duktigt du är, blir ju jättefint =) jag har bara börjat med albumet till maja, o bara satt in när hon föddes än sålänge.. :P



Sv: jaa, det känns helt underbart...trodde aldrig jag skulle ha sån tur, att träffa någon så fin människa, som han är, som vill satsa på mig som redan har två barn...men han menar allvar, för i helgen ska han åka å titta på en familjebil, så vi kan få plats med majas vagn o matkassar som han sa ;) och han är så bra med barnen! så nu ska det bli tredje gången gillt! ;P



Jodå, vi har det bra annars! o barnen mår bra, dock är Melvin lite "jobbig", han tog detta hårt med flytt o separation.. Majas pappa är ju som hans pappa... men vi umgås tilssammans med barnen så mkt vi kan! känns skönt att vi kan det.. Maja har inte börjat dagis än, o ska inte börja fören tidigast 2 år. jag får ångest när jag tänker på dagis nu, tycker hon är för liten än :P jag ville så gärna ha melvin hemma längre, men kunde inte pga studier, så nu när jag har chansen att vara hemma lite längre med Maja, så tar jag den :)



2009-10-20 @ 17:06:03
URL: http://likeanangel.bloggspace.se
Postat av: Anna Staaf

Vad fint du gör, jag älskar verkligen kort..och vad roligt för din söta son att titta i, när han blir större:-) Rasmus älskar att titta på bilderna i hans "första bok"

2009-10-21 @ 18:29:38
Postat av: Bella

Vilken fin bok du gör!! Blir ett roligt minne för både er och Wiggo!!

2009-11-06 @ 17:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0