Hund som hund?


Liten Mille                                       Stor Mille

Jag som är hundägare kan reta upp mig över andra hundägare ganska ofta.
Dels de som inte tar upp skiten efter sin hund..osv.. men sånt har man ju hört förr.
En sak som jag har börjat irritera mig över på senare tid är hundägare till små hundar.
Bit inte tillbaka nu för jag talar inte om alla över lag, utan enstaka fall.
Jag tycker jättemycket om små hundar, stora hundar..
huvudsaken är att hunden är snäll.

Men nu till detta med små hundars mattar & hussar..
När man går förbi en ägare till en liten hund brukar de ofta hålla ut kopplet,
ungefär som om alla ska gilla hundar, och inte bli rädda för hunden är ju liten!
Om jag skulle gå så med Mille som är en normalstor hund,
skulle folk skrika av rädsla, men han är ju fortfarande lika snäll.
Inte för att jag någonsin gör så, jag tar hänsyn till andra människor, alla gillar inte hundar,
och jag vill absolut inte göra någon rädd.
Men varför är det okej att göra så när man har en liten hund?
många gånger när jag kommit och gått så har jag blivit överaskad
av att helt plötsligt ha en liten hund vid skorna.

Inte nog med det så är de små hundarna ofta snabba med att skälla,
de kan skälla mycket och länge, men hundägarna bryr sig knapt,
för det var ju en liten hund.
Däremot om Mille skulle råka skälla ute, då jävlar..
då kikar folk ut genom fönstrena, och alla vänder sig om,
- Det kan ju vara en farlig hund, som gör någon illa.
Är så trött på alla fördommar om större hundar.
Alla är inte elaka, alla bits inte..
finns nog små hundar som är ilskna och bits likamycket.

Små hundar får hoppa, skälla och springa fram till folk.
En stor hund får knapt leva och vara hund...


Kommentarer
Postat av: THERÉSE

du har helt rätt! småhundar kan vara lika farliga de också, lika elaka. ofta är ju större hundar rekommenderade till barnfamiljer dessutom - för att de är snälla och "bättre" för barn än små. bort med fördomarna!

2009-11-03 @ 22:11:14
URL: http://tettelush.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja det är lätt att låta små hundar komma undan tack vare deras storlek.

2009-11-04 @ 11:40:15
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Louise,mamma till Alva

så snabbt det går, inte längsen man va gravid hehe.

Jo vi mår bra, lite förkylda bara, va synd man tycker om sin lilla bebis!

2009-11-04 @ 13:38:45
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: hanna

Hej. Jag håller med dig.. :)

2009-11-04 @ 16:31:59
URL: http://hannaxen.blogg.se/
Postat av: Becka

Jag håller helt och hållet med dig. Man brukar väl ofta säga att man skaffar sig den hund som passar ens personlighet bäst, små hundar är ofta dryga, ättriga och kaxiga. Kanske har detta med deras mattar/hussar att göra också? ;)

2009-11-05 @ 22:58:38
URL: http://becka85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0