Debatt /irriterad

Jag satt nyss och tittade på Debatt, där pratade de om en dokumentär som visas på SVT och om hur vi bloggar om våra barn osv.
Alla har rätt till en åsikt, och nu kommer min!

Ni kan se Debatt programmet jag talar om HÄR
Katrin Zytomierska är en känd bloggare
hon var med i debatten och vad hon tycker kan ni läsa HÄR

Detta program som SVT har visat heter "ett fall för Louise" jag själv har inte sett det,
men  det har iaf gått till så att någon kommit på idén att göra ett sånt program, och folk har fått anmäla sig för att vara med, i det stora hela så går programmet ut på att familjer med problem ska få hjälp osv..
Här i Debatt riktar de stark kritik mot utgivaren av programmet, jag tycker det är så fel, för det var bara en idé, om alla nu tycker det var fel varför anmälde sig folk till programmet för att vara med? Hade ingen anmält sig hade det förmodligen inte blivit ett prgram.

De säger även att pojken som har problem med sin familj kommer få lida av detta program, men är det verkligen produktionsmannens fel? jag tycker det är föräldrarna som valt att medverka i programmet som borde stå till svars för detta? Tv bolaget gör ju bara sitt jobb, sen verkar det som att familjen som medverkat fått bra stöd och fått se allt som ska visas innan det visas, de hade kunnat säga nej, men de gjorde de inte.
Nu efteråt ångrar de sig, men vad ska man säga om det? de gjorde ett dumt val isåfall. Tyvärr finns det inget piller som människor kan ta för att glömma saker, utan alla har ett val, ställ upp eller inte.

Sen tar de även upp frågan kring bloggare och hur vi exponerar våra varn i medias värld.
Men det är ju ändå upp till varje individ att själv bestämma hur mycket man vill visa av sitt privatliv och sina barn.
Man kan ju blogga och visa upp hela sitt liv, eller välja ut det man vill exponera för omgivningen så som jag gör.
Jag visar långt ifrån allt som händer i vårat privatliv här i bloggen.
Jag vill och har medvetet bestämt det, inte för att jag vill mörka något, utan för att jag vill ha min rätt till ett privatliv. Jag vill endast visa vissa delar, roliga saker som händer, roliga minnen osv..
Mer tycker jag inte att folk har med att göra, sen är det upp till er läsare att välja om ni gillar det ni läser, eller vill ha mer smakskiga detaljer, då kanske ni får söka er till någon annan blogg eller sida.
Men vad jag ahr förstått gillar ni det ni läser och det är ju jättekul, det uppskattas!

Att Wiggo på något sätt skulle ta skada av det, tycker jag absolut inte, jag har aldrig fått dålig kritik för det jag visat av Wiggo, tvärtom ni verkar gilla att läsa om Wiggo och hans framsteg osv..
Jag tycker inte att jag lägger ut hans privatliv här i bloggen, utan jag ser det mer som en rolig sak att gå tillbaka till senare, att se roliga bilder osv..
Jag skulle aldrig få för mig att skriva om hur det går för Wiggo i skolan eller vad någon sagt på ett utvecklingssamtal, våran ekonomi och liknande, det tillhör inte er utan det är vårat privatliv, så anser jag det.

Har full förståelse för de som väljer att gå ut med allt i en blogg eller tv program och även de som inte går ut med något av sitt liv, alla har rätten att välja vad som ska visas, alla har rätt till ett privatliv.

Det jag vill få ut av detta och som jag starkt sätter mig emot är att barnen på något sätt skulle skadas av att visas i en blogg, tror de skadas mycket mer av samhället som det ser ut idag, allt våld, droger medias krav osv..
Ifall inte av hur jag visar upp mitt barn, kan ju bara tala för mig själv.
Skulle jag sen ångra mig så är det ju bara att radera .. eller hur :)


Kommentarer
Postat av: Gurkiss Scrappande

Kikar tillbaka :)



Tusen tack för din kommentar :)



Skoj att få se ditt scrappande. Släkt träd är alltid skoj att ha :)



Ha de gott

2009-11-07 @ 17:26:01
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0