Frågor?..



gamla bilder som togs för några år sedan..
rättare sagt 2005.
Åhhh jag var så smal.. SKA tillbaka dit.
När jag nu tar tag i det :) haha


Oj vad det snöat inatt..
nu är det riktig vinter, gillar inte snö så mycket,
men nu till jul tycker jag det är underbart!
Sen efter nyår får snön gärna försvinna och bytas ut mot VÅR!

har ni klätt granen än?
Vi ska köpa en gran på fredag tänkte vi.
Första gången i hela mitt liv ska jag ha en riktig gran!
Mysigt :) så det ska vi pyssla med i helgen.

Tycker att det börjar bli lite dåligt med komentarer?
vet ju att ni är inne och kikar, av så många besökare
och endast ca 4-6 komentarer, ibland inga?
Tråkigt tycker jag OCH Wiggo..

Jag har en fråga till er

Hur många är ni i eran familj?
Hur mycket köper ni mat för i månaden?

mat har blivit så dyrt, kul att veta hur mycket pengar som andra lägger på mat!
För det blir ju några tusen.. ca 2000 i våran familj.
Då ingår Wiggos mat också. Åhh hatar att köpa mat!

Kommentarer
Postat av: EVAMY - Livet med Alva och hockeyspelarn

vi är lika många som er och handlar för ca 3000kr i månaden

tror ni har ganska låga matkostnader faktiskt

2009-12-16 @ 09:43:26
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Vi har inte fixat våran gran heller ännu, ska nog göra det till helgen med :)

Måste köpa lite nya kulor osv.



Vi är fyra, och det är väldigt olika.

Beror på hur mycket pengar vi har också.

Men kanske 4000-5000, vi hade en budget förut på 3000 men det var bara att glömma!

2009-12-16 @ 09:56:00
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Annika

Jaha, så himla smidig overall men är det P.O.P. så ska det ju vara så också, våran fleece är bara fleece. Men vi har ju fått andra som är vattenavvisande så vi får använda dom helt enkelt =D

Svar på din fråga, vi är ju tre som du vet, strax under 3000/mån går till vår mat allihop.

2009-12-16 @ 10:42:58
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: nicole

Hej! Ja visst blir man lite avis när man ser gammla kort på en själv...önskar man kunde trolla ibland:)

Jag är allergisk mot massa saker och bla GRAN:( så här får det bli plast men jag är inte så förtjust i plast och funderar på och hoppa den...JAG tycker plast är så fullt!

I våran lilla familj här är vi ju 3 st men i min familj med mamma o pappa och syskon och syskonbarn är vi 21st...hihi så blir ofta rätt trångt när man fyller osv,men är van med stor familj:)

Vi handlar mat för ca 2000-2500kr i månaden allt som allt och då är det barnmat och blöjor med oxå...pendlar några hundra hit o dit beroende på hur mycke man unnar sig!:)

Ta hand om er!

kram Nicole!

2009-12-16 @ 11:13:48
Postat av: Anette

Ja tråkigt när man inte får så mycket kommentarer, men så verkar det vara för alla (att det är en sån liten bråkdel som skriver ngt).



Men jösses, 2000 är ju lite i månaden!

2009-12-16 @ 12:10:42
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Louise,mamma till Alva

Vi är två st i min familj + lilla Alva men hon äter ju inte så mkt mat än.

Men vi lägger nog snarare runt 3000kr i månaden :( man kan nog spara in på en hel del.

2009-12-16 @ 12:31:24
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaa nu får du lite kommentarer :) hehe

Vi är som ni..jag, johan och lilla vincent.

Vi lägger nog mer än 2000, mer mot 3000 tror jag, ärligt så räknar jag inte alla kronor. Men det blir också olika varje månad beroende på hur mkt man är hemma och hur mycket lyxmat man vill unna sig. Men MINST 2000 iaf.



Gran är mysigt som bara den. I år kör vi tvärtom vad du gör.. Jag har alltid haft riktig gran sålänge jag minns. Men i år är första gången med gran sen jag flyttade hemifrån och nu köpte vi en i plast. Gillar det inte egentligen men det är nog mest för att slippa massa barr i lägenheten, när vi har både vild katt, busig hund och liten son som ska stoppa allt i sin mun :)

Hoppas att ni mår bra!

2009-12-16 @ 12:57:21
URL: http://lillalitenjag.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag skulle tro att 3000 är ganska medel, alltså 1500 var i månaden. Kollar man konsumentverkets listor så ligger det runt den siffran...

2009-12-16 @ 13:51:40
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj 2000 var duktigt av er :) Vi lägger minst 3000:-.. säkert mer :(

2009-12-16 @ 18:51:31
Postat av: Linda

2000 det är nog vad vi förbrukar på två veckor så här ligger matkostnaderna till hemmet på säkert 3500-4000 sen tillkommer gubbens lunch på jobbet då dom oftast äter ute så en hel del går till mat härhemma, måste nog bli lite bättre på att planera vår mat märker jag:-)

2009-12-16 @ 21:44:05
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/
Postat av: anna

i våran familj är vi 2 vuxna o lilla teo. vi brukar handla för olika i månaden beroende på va som finns hemma. men oftast slutar notan på 1500:- UTAN blöjor till teo. sen eftersom ja storhandlar 1 gång i månaden så måste ja kompletera med mjölk,bröd,m.m. så sluta de säkert på lite mer än 2000:- imånaden. teo äter ju våran mat så de blir väldigt lite burkmatshandling.

ja älskar att handla mat, mindre roligt o betala sen ikassan

2009-12-16 @ 23:07:58
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vi är två vuxna och två barn (ett varannan vecka) och vi handlar för 4-5000 kr så jag tycker 2000kr låter underbart! Önskar vi kunde handla billigare men jag gillar mat för mycket. Jag vill inte ha snabbmakaroner och korv, blodpudding och annat vanligt...

2009-12-17 @ 19:00:16
URL: http://imammasmage.blogg.se/
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Vi är två vuxna och ett barn på snart 2år. Vi handlar för ca 4500kr i månaden inklusive blöjor och våtservetter till lilleman (och allt annat som säljs i mataffären) Vi skulle kunna sänka de med ca 500 kr kanske om vi slutade äta chips och godis :P

Vet inte om konsumentverket räknar med hygienartiklar, tvätt-, sköljmedel och liknande i matpengarna? Någon som vet de? Om de gör de handlar vi nog för lite mer än vad vi borde :P

2009-12-18 @ 07:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0